Sadelvård

G

GD1

Har precis fått hem en sprillans ny sadel från USA, vad ska jag göra för behandling med den??

Sv: Sadelvård

Om den knarrar när du rider, kan du hälla rikligt med babypowder där den knarrar, annars blir man ju halvt om havt döv när man rider :smirk:. En annan sak är att böja stiglädrena rätt så att du inte får ont i anklarna när du rider. Tror jag såg en tråd om det här för inte så länge sedan. Annars är det väl inte så mycket mer att göra än å njuta av en ridtur i en sprillans sadel :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 289
Senast: Squie
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 269
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix