Sadelrapport!?

Sv: Sadelrapport!?

Va roligt att ni är nöjda!
Hoppas jag åxo blir nöjd ser verkligen fram emot sadeln!

Var det mycket billigare än i Sverige?
Beställde min nuvarande sadel , Barefooten från TYskland just för att den var mycket billigare men jag tror att det inte så billigare med denna sadel?

Det som jag tycker är den största fördelen med att beställa av en Svensk leverantör, är att jag har möjlighet att diskutera sadeln med dom direkt. Jag skall prova den på pålle först innan jag bestämmer mig för att behålla den, det känns skönt att man har den möjligheten.

Just nu håller jag i förebyggande syfte på (jag måste ha en reservplan om den inte skulle passa, annars blir jag nog lite deppig MINST sagt) att forska lite i olika möjligheter att beställa en "skräddarsydd" sadel, som då helst inte skall bli för dyr. Har ingen aning än om det går att få en sådan modell som jag helst skulle vilja ha, men det lär visa sig, isåfall. :smirk:

Sadeln var inte billigare i tyskland, priset var detsamma men leveranstiden kortare, plus att equisoft slutat sälja sadlarna då och hon tipsade mig om att beställa direkt därifrån. Jag skulle ha fått skicka tillbaka sadeln om jag velat det..

Spinner vidare på längden: hur långa är era andras Stratrekk? Är de runt 50 cm så kan jag faktiskt ha dem på min kille utan att det ser ut som ett täcke :D

Nå, ni som har fått hem sadlarna, vad tycker ni om den?

Jag har inte ridit i den mer, utan den hänger kvar här hemma och gör jättestor nytta :angel:

Ska tillverka klart min pad, vänta på mitt bredare framvalv och sy ett överdrag till den (att ha i sadelkammaren).

aha du väntar åxo på ett bredare framvalv..hur brett har du beställt?

Har ni hört något om när de kan tänkas komma..?? Har redan frågat flera gånger, och det sista jag hörde var vecka 10-11 (alltså sadlarna) men då skulle dom allra vidaste träna komma senare, så man får väl tåla sig tills dom kommer. Jag vill dessutom ha sadeln med rätt trä i från början. Denna eviga väntan!!!! :crazy: Beställe en xx-wide Griffin Haflinger Cob Dressage från hööks före nyår, den skulle ta 6-8 veckor att få...... just det, den har inte kommit den heller.... :mad:

Senast ändrad av en moderator:

min sadel som jag beställt ett extra brett framvalv ska komma i maj månads leverans....

Min som blev lovad till v. 10-11 har ännu inte synts till och jag har inte fått något konkret lev datum än heller.
Det sägs att espaniolan blivit omåttligt populär ute i europa och därför hinner inte tillverkaren med.
Hoppas bara den är så bra då eftersom det verkar vara masshysteri.
/T

Fick mail från Kaupre igår om att min sadel kommit!! :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Tyvärr har inte de allra vidaste framträna kommit ännu, väntas i April Maj någon gång. Så jag har inte bestämt hur jag skall göra, förmodligen får jag hem sadeln med storleken mindre (är i princip säker på att det blir för smalt) bara för att prova, men sedan måste jag ju byta, och då är frågan vem som skall göra det och till vilkens kostnad?? Har inte fått svar ännu från Kaupre, men jag vet att dom vill göra sitt bästa, så jag litar på att det kommer att fungera till slut. Hoppas nu bara att den passar i övrigt också!!!!

Tez1 skrev:
Min som blev lovad till v. 10-11 har ännu inte synts till och jag har inte fått något konkret lev datum än heller.
Det sägs att espaniolan blivit omåttligt populär ute i europa och därför hinner inte tillverkaren med.
Hoppas bara den är så bra då eftersom det verkar vara masshysteri.
/T

Jo jag kan intyga att det blev masshysteri, inte bara i Europa, de har vaknat lite längre västerut också verkar det som...

Jag älskar sadeln, den funkar riktigt bra tycker jag, nu har några elever/kunder till mig haft den ett tag och de är supernöjda.

LOKI: Men, den kan du nog byta själv!?

Blir jätteglad om det går att göra själv, är ju inte helt ohändig iallafall... i värsta fall har jag ju en händig gubbe...

Egentligen är jag tveksam bara för att jag har för mig, att någon skrivit någonstans, om att det var jättebökigt att byta framvalvet själv på dom här sadlarna (eller om det var de vanliga ST). Om det inte är det får dom skicka hit sadeln PRONTO, för som jag har läääängtat..!!!!

Hej!

Blir alltmer intresserad av akademisk ridning och skulle gärna vilja ha en sadel som Espanolan, men jag är inte så insatt i detta, så därför
undrar jag om ni använder en sån här sadel även till turer i skogen, eller endast till att träna i paddoken? För i mina ögon så verkar en sådan här sadel även kunna funka bra när man rider islänning eller. :confused:
Där man eftersträvar en lodrät sits och gärna vill ha en rörlig sadel med myckets kontakt med hästen.
Eller vad säjer ni som kan det här? :D

Ja...det är jättebökigt att få i den bredare framvalven utan att bryta sönder dem. En sadel har jag fått skära upp öppningen till framvalvet lite, så att det överhuvudtaget gick att få i... de har inte särskilt jämn tillverkning utan de verkar bli olika varje gång... ;p

Crixi: Det går utmärkt att använda den i skogen, både på islänningar och andra.

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 104
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag funderar på att gå över till bomlöst då jag lessnat på att min lille islandskille hela tiden växer ur sina...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: LinnK
·
Utrustning En tråd om Star Trekk Españiola och Star Trekk Españiola Deluxe. Ni som har/har haft/provridit i någon av dessa; fördelar, nackdelar...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 770
Senast: _Yggdrasil_
·
  • Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
2 938
Senast: Linisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama