Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu skiter jag milt sagt snart i detta
Provade en style igår, den var wide och låg något i bakvikt. Så du är nog inte alls ute och reser när du säger att han kommer bli bred :/
Tyvärr så skulle inte en vidare funka heller då den redan nu låg rätt nära manken.
Sadelutprovarna kunde nu inte komma ut förrän efter semestern så nu är jag helt körd alltså.
Trivdes dessutom inte alls i stylen, vill ha en mer låst position pga min skada
Det är olika för olika märken, men just ponnysadlar ska ju vara för barn, inte vuxna som bara vill ha en billigare sadel. Därför har vissa tillverkare viktgränser för ponnysadlar och jag har för mig att M&N är en av dem.
Är du dessutom för stor för en 16" så kommer denna fördela vikten fel och då blir det inte bra i vilket fall, då är det bättre att välja en sadel som du faktiskt får plats i och låta sadeln vara någon cm för lång istället. Finns jättemkt beg också i 16,5-17" hos M&N.
Framvalvet tycker jag sitter för högt, men sadeln ska passa hästar med normal manke och han har lite lägre. Upplever inte sadeln för smal, eller är den det?
Större och mindre inridna bossor, min teori varför den upplevs smalare.
Jag såg nu i efterhand att Vegan har något bakåtskuret framvalv, lite cutback. När jag tittar på bilderna ser jag att jag vinklar upp handleden och använder den innersta delen på framvalvet som stopp än att använda sadelns högsta punkt. Hoppas ni förstår mig rätt. Har sadlarna hemma och gör jag korrekt får jag bara in 3,5 fingrar och då sitter jag inte i sadeln.