Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir han mycket rakare vid arbete? För annars har jag mycket svårt att tänka mig att Jacson passar. Han hade rejält svängd rygg och Jacson är relativt rak.
Prestige eller County hade jag provat i första hand när det gäller dressyrsadlar...
*KL*
Tänkte kolla hur ni tycker denna sadel ligger (ej min sadel, en M&N 17" 30)
Efter ridning(inte ruggad det minsta i pälsen...)
Ja, Bates kan absolut vara värt att testa. Dock ej IW modellen, utan kolla efter t.ex. Caprilli och liknande. Har samma passform som Wintec, men om du provade med ett för brett koppjärn kan den ändå vara okej i rätt bomvidd då Wintec/bates blir mer böjda desto bredare koppjärn som sitter i. County är rätt likvärdig, ev lite rakare om du kollar på nyare modeller (de som är 8-10 år gamla är väldigt böjda, men de som är tillverkade efter det är rakare). Prestige har modeller som är lika böjda som County men även rakare. T.ex. Hippos och liknande är väldigt böjda medan Doge är lite rakare. Låna hem lite alla möjliga bomvidder och modeller från de märkena och fota sedan och provrid. Är det någon som känns bäst men inte helt ok kanske jag kan komma med ett bättre förslag.
Har han sagt ett tydligt ja till hoppsadeln kan du också prova deras dressyrmodeller med liknande passform, t.ex. Arthur de Luxe (tror jag den heter)