Vad har du för budgettak?
Då din häst inte verkar behöva en extremt vid kanal eller korta bossor så skulle jag absolut våga prova antingen en rundbossad Passier PSL eller i princip vilken kilbossad modell som helst. De med PS-bom kan breddas till 33cm vidd ( osäker på grader men en bit över 110 iaf). De med plastbom kan breddas till 31 cm och är ofta lite billigare än ovan bom.
Och pris? för 10.000 får du ett fint ex i bra skick, för 1-4000 får du ett helt ok äldre ex som kanske behöver stoppas om. Bommarna har koppjärn av sprengerstål, som tål att vidgas otal gånger i en sadelbompress för nån tusenlapp efter mall av din hästs rygg.
Wow kan man hitta beg i utlandet för ca 15.000, så den förstår jag faller ur de flestas budget.
Tekna har jag förstått också är vida i bommen, så även de tål att testas och ligger hyfsat i nypris.
Crown H&C bom (x-vid) kan funka men är sällsynt på begmarknaden i dessa bomvidder. Ny ligger de över 15.000.
Albion k2 xw är ordentligt vid. Jeffries F1 xw hade säkert också funkat, möjligen deras falcon modeller fast de har längre ortspetsar.
Globus clic både hopp och dressyr, hade provat vidd 36 eller 38, beroende på hur nya de är. Nyare är något smalare i vidd. har för mig att de tillverkas på samma bommar som Horzes egna dyrare lädersadlar, har samma vidder.
Jensens bomvidder i vissa av deras modeller går att bredda avsevärt, och även där finns det en hel del på begmarknaden. Jensen själv neråt landet kan säkert svara på hur pass mycket en viss modell kan anpassas. Han har breddat sadel åt mig utifrån mall tidigare.
Deras Exmoor/Saddle company (delvis syntet, delvis kalvskinn) finns även i 17" och större och har omvärmningsbar plastbom, tror det gick upp till 120 grader, men de är sällsynta på begmarknaden hos oss iaf.