-KL-
Har lite funderingar... Har ett riktigt dåligt knä och kan inte rida i min vanliga hoppsadel som läget ser ut just nu. Kommer väl förhoppningsvis läka ihop hyfsat till sommaren eller något men prognosen är att det aldrig kommer bli helt bra så tänkte att jag kanske borde skaffa mig en till sadel att rida i när jag inte hoppar. Har aldrig varit något direkt fan av dressyrsadlar utan har hellre ridit barbacka då det varit svårt att hitta en dressyr som passar både mig och pållan då hon har kort rygg och jag långa ben. Har väl egentligen inget problem med att rida barbacka men vad jag förstått ska det inte vara så bra för hästen i längden och jag vet ännu inte riktigt hur bestående det här problemet blir.
Så min slutsats är väl att en bomlös kanske vore något för oss... alternativt en barbackapad.
Här är lite foton på hennes rygg, hon är väldigt rörlig i ryggen vid arbete. Har en Globus hopp till henne annars och den är 32 vilket om jag har fattat det rätt ska vara runt 95-100grader i bommen.
Har ni några idéer på vad som skulle kunna passa oss? Har en ganska stram budget eller ja egentligen ingen budget alls men man får väl skaffa sig en... Kikat lite på Barefoot Cherokee som jag tycker ser trevlig ut samt barbackapaddar i olika varianter. Erfarenheter om den sadeln?
Tack på förhand!
=) // Pink