Sv: Sadellista BOMLÖST, del II
Har ingen aning om hur den ser ut så lägg gärna in en bild på din sadel
Det är ju läderbom i den, som måste "sätta sig" och forma sig efter hästen, ffa komma ner över manken. Så du får ta med det i bedömningen, att den är inte klar än och ligger fortfarande för högt över manken/i bakvikt (även om det efter 20 min skritt som bilderna är tagna, och jag väger inte så mkt, var skillnad mot innan.)
Jag ber om ursäkt för den horribla färgmismatchen, men jag ville ha läderstigläder och orkade inte byta stigbyglar så jag bara hakade av dem från lillknattens (som ha lila som färg..) sadel och häktade på dem på den här..
Jag har massa bilder om du vill ha fler.
Herr Häst försökte för första gången i sitt sjuåriga liv skicka av mig när jag provade en MasterBack, burkade vilt vid uppsittning och ansåg sen att jag bokstavligt talat försuttit mina chanser att få sitta upp igen. Jag paddade som en gnu under den, och han lät sig övertalas. Men han är inte direkt en fanatisk anhängare av supermjuka bomlösa (han har gått i bomsadel hela livet men jag orkar inte mer nu). Så för säkerhets skull fick han en grandeur singelpad under FlexEEn med, även om den har mjuka, trevliga paneler.
Men det var just hans reaktion på MasterBacken (samt att jag insåg att de har tyngdpunkten på tok för långt bak för det ska funka för mig) som fick mig att kika efter "en bomlös men ändå med mer stadga". Så snubblade jag över FlexEE och läderbom kändes högintressant. Dessutom att den ser ut som en "vanlig" sadel. Och med tanke på den högst moderata prislappen var jag bara tvungen att prova. Och jag är ju hitills mer än nöjd för egen del, den är sjukt skön, extremt mjuk sits. Men herr häst har ju veto.. Ska se om han kan tänka sig fundera lite mer på sadelbedömningen och lite mindre på spöken i skogen och hyss nästa ridtur..