Sadelhjälp..

I

Itaa

jag vet inte hur jag ska göra...måste köpa en sadel till hästen..eftersom jag tänkt träna endel detta året och tävla på hobbynivå nästa år så har jag ett problem:mad:...sadel..jag funderar på att köpa en bomlös å ha här hemma men sen vill jag ändå ha en western och rida i med...hur mycket ska man lägga ut på en westernsadel för att den ska hålla måttet:confused:..som sagt inte planerat att ut på nått stort och har heller inte allt för mycket pengar..nån som har nått att komma med???

Sv: Sadelhjälp..

En bra budgetsadel kan du hitta från 8000:- men se till att ta hjälp av en kunnig som har koll på vad som är bra budget och vad som är skit... ;)

själv har jag en "budgetsadel", nypris för 10.000:-, och skulle jag sälja den nu skulle jag nog ta 8000-9000:- (7 års bomgaranti kvar)
Och är den inte allt för gammal så har du också förhoppningsvis bomgaranti kvar på den... vilket kan vara bra om man köper en begagnad sadel...

jo det är juh det...blir nog en ny för min del...får spara som tusan...dessa pengar..

hööks har en quarter canyon för 4000. inte deras eget märke, så du behöver inte fly direkt:D jag har läst en gammal tråd här ngn stans om den och där sas det att det är en helt ok sadel för det priset, inget indiskt hafsverk med lim och häftklamrar iaf:p jag funderar faktiskt på den själv, får se när jag har pengar på kontot igen;)

har med tittat på den..nog inte den bästa men nått att börja med kanske iaf...

Ja du, just nu har jag ingen prisklass alls, kan inte köpa nån för tillfället men sen när jag ska har jag tänkt max 10000..de borde jag kunna få en ok sadel för tycker jag..hästen är en paint/halvblod ganska liten men bred och inte så hög manke...

Om man efterlyser kunniga personer som erbjuder sadelinprovning i V.a Götaland via PM...räknas det som reklam/annons då? Om det inte gör det...så är jag jättetacksam för tips om personer som man kan kontakta. Vågar inte experimentera själv... :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 855
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025