Sadelgjord med magplatta..

F

Fhanny

Ska köpa en ny magplatta eftersom min är lite sliten. Vill gärna veta vilka ni kan rek. vill ha en kvalitetsgjord som håller. gärna med "hake" men inget måste. har ni några tips? och någon hemsida? skulle ju vara ganska skönt om man kund köpa en framför datorn :angel:

Sv: Sadelgjord med magplatta..

Prestiges är jättefin.
Och en budgretvariant är faktiskt Börjes.
Kan erkänna att jag har en sån själv. :D
Väldigt bra till det priset.

Jag är väldigt förtjust i Prestige:s magplattegjord. Har haft den i snart 4 år, använd i princip dagligen och den ser fortfarande som ny ut :)

Här borde du kunna beställa Prestige-gjord.

Den här modellen har jag :)
17180002.jpg

Senast ändrad:

Jag har en från hööks, är jättenöjd med den - har hållit hur bra som helst hittills :)

presitge:s är ju fin men har fått lite dåliga vibbar av den, för min kompis har den och den hänger lite bara fr att den är så tjock. gör era det med eller?

jag ska inte ha någon budgetvariant nu, och så brukar jag inte köpa saker ifrån h**ks ;) :rofl:

okej, men HG:s då? :) jag tycker om den iaf, va hade du innan? :)

Glenn Gordon är ju ett kvalitetsmärke, jag har precis köpt en sån begagnad på annonsdirekt. Superfin kvalité, tjock men ändå mjuk. Kostar ca 12-1300 nya.

Jag har bla en Prestige"Michel Robert", jättemjuk och skön för hästen. En slags snabbknäppning undertill för martingal som funkar super, ingen risk för att det lossnar. Har haft min i 4 år nu, ser ut som ny och resåren är tredubbel, har inte töjt sig det minsta! Vet inte riktigt vad den kostar, men de flesta butiker har säkert den.

jag hade en prestige med 'snabbknäppe' den va tjock. blev jättesöndersparkad, & resåren töjde sig typ 5 km käöndes de som..

min favvo är devoucouxs
10607866257086ima.jpg

& de har också med snabbknäppe
1145519950798015299ima.jpg

:)

Equipe, Prestige, Herve Godignon, Hansbo/Action Horse... Chetak är faktiskt inte fyskam heller...

Vill bara säga att ni inte ska köpa magplatta på Ullared!
Min tränare köpte där för att de var så billiga, en dag när hon red gick ena spännet av!!:eek: och den var nästan ny!:eek:

*kl*

Varför är själva "plattan" på de flesta magplattegjordarna så stor? Vilken häst hoppar med frambenen mitt under buken?
Har ngn ett tips på en bra magplattegjord med resår och där plattan inte är så stor? Har en från BR (tyskt märke), men hittar ingen likadan här i Sverige...

Sorry för "trådstöld" :D

Har en pessoa med kryssresår närmast själva plattan, den är både supermjuk och smidig, och ligger mycket bra mot hästen. Gillar den skarpt. Enda nackdelen är väl att den kostar rätt mycket.

Har haft en Chetak...och den var helt värdelös. Lädret tappade färg efter bara några ggr och en söm till resåren sprack när jag red!

De kanske har måndagsexemplar som de flesta andra "inte-dyrast-på-marknaden-märken"? För min är det inget fel på. Min fd arbetsgivare bytte faktiskt (tro det eller ej) från en HG till en Chetak och han rider på svår nivå.

Vill bara säga att ni inte ska köpa magplatta på Ullared!
Min tränare köpte där för att de var så billiga, en dag när hon red gick ena spännet av!!:eek: och den var nästan ny!:eek:
vilket spänne?
jag har en från gekås, märke schou och den är hur bra som helst.
det är inte "ullared" som gör produkterna utan de köper in.

Har också en Chetak som tappat färg/blivit missfärgad.

Försökte reklamera den till svenska åf (Globus?) men de tog ej tillbaks den. Tråkigt & dåligt, tycker jag.

*kl*

Varför är själva "plattan" på de flesta magplattegjordarna så stor? Vilken häst hoppar med frambenen mitt under buken?
Har ngn ett tips på en bra magplattegjord med resår och där plattan inte är så stor? Har en från BR (tyskt märke), men hittar ingen likadan här i Sverige...

Sorry för "trådstöld" :D

Men BR börjar ju bli ganska så vanligt i Sverige, har du kollat runt på Internet, finns säkert nått ställe man kan köpa den på där :)

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: Niyama
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar