sadelelände!?

ullass

Trådstartare
Jag måste köpa en ny sadel till min islänning och funderar på Stubben och valet
Kod:
mellan Tristan Cs eller Bennis Harmony. Min isis är bred och lite svankryggig så jag tror att en x-vid kan fungera. Men hur är graderna på en Stubben x-vid och är det samma storlekar på dessa modeller?

Är 33.5 samma som x- vid?

Sv: sadelelände!?

MIn häst behöver oxå xvid enligt KÅ och när jag frågade vad det motsvarade så sa hon: Ja, ungeär 33-33,5.....

Så ja, jag tror Xvid motsvarar ca 33,5.
iallafall på Benni och Tristan för de var de två jag själv föll för :)

Ja KÅ har sagt att Tristan x-vid motsvarar 105 grader men jag undrar om Bennis Harmony är densamma?
Vilken av dessa modeller är att föredra?
Vad är det för skillnader på dem?

Jag har provat båda modellerna men eftersom jag inte kan ha för mycket knästöd för mina knän så valde jag Bennis Harmony x vid vilket passade bra på min häst.Sadeln ger bra bogfrihet och den är mjuk att sitta i ( bra skinn)
Är mycket nöjd med valet av sadel, K.Å sa att x vid är att föredra då våra hästar allt för ofta har får trånga sadlar.

Är mycket nöjd med min Bennis harmony comfort2.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 930
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar