Sadel som knakar..

Sv: Sadel som knakar..

Kontrar med att du inte vet vad du ger dig in på....:devil:...Smörj kan ges på olika sätt... Ser med spänning fram emot rapport från BonRaiz...:D

Ingen rapport om sadeln...har inte sett den på 2dgr, än mindre suttit på...
Tis middag kommer hovis...han kunde tagit det i fredags...men jag ville inte stressa honom...jag (vi) behöver mer tid till o "smörja" planen...verkar det som;)
Jag har ju varit på HC, och där fick jag en underbar tips igår kväll av en stackars kille på "svensexa":rofl:
Ps...jag har gamla kuddar(dun) hemma Piraja...om det är så att han luras m flit:devil:

Nä, just det...man är inte värre än man kan ändra sig:rofl:

Och duger nu inte den där ÖB-smörjan till sadel, så duger det nog inte till Bill heller...
Då taver man, vad man haver:devil:

:rofl: Och jag som är känd för o uppfylla dom, drömmarna menar jag;)

Mmm, har lite dåliga/glada nyheter (hur man nu vill ha dom), har inte ridit annat än barbacka än, då hovisen inte varit o fixat skon, men testade och trycka på de ställen som det brukar knarra på...och :crazy:...det karrade nog allt lite, men jag kan ju ha hört fel;)
Rapport imorn alltså...

Rapport:
F... den knarrar än:mad:...dock inte riktigt så mkt, så jag får väll ge den en omg till, innan jag "ger" mig på Bill:rofl:
Det är någonstans under låret, men har lite svårt o lokalisera...tips Bill?:angel:

Det var tur att det knarrar UNDER låret ! Hade det knarrat ovanför låret, då vet jag inte om sadelsmörja hjälper, då hade vi fått ta till en annan kur.... :o
ta du en rejäl klick fett o smörj mer på stiglädret där det kliver runt bommen , dels undersidan på sidejockeyn där det "gnager " mot stiglädret. Smörj mer om det inte ger upp !
Går det inte med våld..... då går det med vaselin, du Bon Raiz.:angel:

*kl*

När det ändå pratas om smörjning osv....hanterar men en westernsadel likadant som en engelsk?
Att man använder lädertvål och läderfett...eller är det nåt man ska tänka på?

:rofl::rofl: tack än en gång för ett gott skratt:bow:
Idag behövde jag det:banana:

Lädertvålen använder du som du själv använder tvål, ett rengöringsmedel. Sedan när alllt är rent smörjs det!

:rofl::rofl: tack än en gång för ett gott skratt:bow:
Idag behövde jag det:banana:
Bill kan smörja både det ena o det andra, du BonRaiz, så lita på min rutin ;) Du kan PM:a mej om det knarrar mer ! :d

Senast ändrad av en moderator:

Jaså, tror du att du också ska få vara med?? ;) Man måste ha knarr i trakten av låret, annars måste man vänta! :cool:

*knapplån*

Jäkligt många tips man får i denna tråden. Själv rider jag barbacka för att slippa knarret. Funkar det också. :)

Jaså, tror du att du också ska få vara med?? ;) Man måste ha knarr i trakten av låret, annars måste man vänta! :cool:

:rofl::rofl::rofl:
Ooops, glömde smörja den där extra klicken idag:o
Tyckte det var så skönt o sitta barbacka igen (börjar bli en vana;)), så jag lämnade knarrandet kvar i stallet....

:banana: Tog tom mina allra 1a barbacka-galopper idag....är jag inte duktig?:banana:

jag tror bill vill att du ska hoppa han barbacka :devil:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 853
Senast: kurakosz
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar