Sadel som knakar..

Sv: Sadel som knakar..

Fettet ska helst vara lanolinbaserat. På ÖoB har dom ett bra fett nu o till bra pris. Rekommenderas

Tackar:bow:
Den höll jag i handen igår, men "vågade" inte köpa, då jag inte visste kvalitén på den....
Ny runda dit imorn då:)

Endast en träningstävling uppe i Värmland, OM jag går in o rider reiningen , ev pleasure, dottern ska rida alla andra klasser då hästen är hennes försöker m "lätt " övertalning att hon ska fixa reiningen ockå men då gnälls det bara att hästen är så stark vid bytena det är bättre att du rider den mamma tills hon fixar byten bättre !! Jesus man har ju inga tävlingsnerver för en sheten träningstävling men det är väll att bara bita i hop o rida:( o knarra för glatta livet:angel:

Ok...lycka till med knarrandet och reiningen:bow:
Men har inte dottern hört det alls...tänkt om hon kommer på det och plötsligt vägrar att ta en enda gren....då får du o göra;)
Det skulle min säkert ha gjort...hon skäms ju bara hon rider bredvid en knarrande morsa:rofl:

Finns ÖoB i Småland????:rofl:

Oooooja, tom i lilla Ljungby har vi ett nu...så idag har jag inhandlat det och smörjt allt som går att smörja...
Och gud nåde om det knarrar imorn, när jag rider:mad:
Då letar jag upp dig Bill och smörjer dig med den ;) för nått skall den då duga till ....:rofl:

Jo då hon gnäller att över knarret, men tävla det får hon gjöra själv då hästen är hennes. Mamma hjälper gjärna till m träningen och skötsel men tävla ... nej nej inga nerver för det, så den biten får de gjöra själva, förutom SMÅ tävlingar dit kan jag ev smyga mig in "tyst".

Heja BonRaiz!!!:banana:...alltså, om sadeln fortsätter knarra...f*n, det vill jag ju se:angel:

Men förhoppningsvis blir den bra mycket tystare;) så Bill går nog fri...

Heja BonRaiz!!!:banana:...alltså, om sadeln fortsätter knarra...f*n, det vill jag ju se:angel:

Men förhoppningsvis blir den bra mycket tystare;) så Bill går nog fri...
Skulle i o f s vara synd om det skedde! Bon Raiz har ju lovat ....:devil:

Skulle i o f s vara synd om det skedde! Bon Raiz har ju lovat ....:devil:

Hm...hur ska jag ställa mig till detta nu då...:angel:... BonRaiz, skrik till om du behöver hjälp med att få tyst på sadeln...om du vill det;)...kan bli jobbigt annars:rofl:

Erkänn, du blev lite avundsjuk på BonRaiz, nu, va???:devil:

Det här är lite pinsamt och kan tyckas att jag fegar/smiter undan;)
Men det blev ingen ridning idag...förgrömmade häst hade haft roligt i hagen och trampat av sig en baksko:eek:
Det händer inte ofta, bara 1gn tidigare, även det en baksko...
Jag måste nog lära henne o flytta på fötterna lite fortare:D
Eller så ville hon ha extra vila nu före Hästrallyt...

Hehe, så Bill du får hålla dig ett tag till;)
Men eftersom det är jag som hotar (inte lovar), så är det väll iaf jag som bestämmer var det skall smörjas:angel:?

Hm...hur ska jag ställa mig till detta nu då...:angel:... BonRaiz, skrik till om du behöver hjälp med att få tyst på sadeln...om du vill det;)...kan bli jobbigt annars:rofl:

Mmmm...vet inte vad jag behöver hjälp med just nu...är ju lite nyfiken av mig sörrö:D
Men du kanske kan berätta var man kan få tag på mannen, om det skulle bli "smörj":D

Det låter som om Bill inte är helt ovillig så det ska nog gå och få tag på vederbörande om det blir nödvändigt...:rofl:...:devil:

Hehe! :devil:
Det blir ju inte första gången man får offra sin kritvita kropp till mänsklighetens fromma! :devil: Tid o plats???

Stopp och belägg...måste ju ge sadeln en chans att tystna;) BonRaiz!!! Hur går det???

...eller har du lurat oss in i detta med flit :smirk:...det var visst inte första gången sa du...:angel:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 853
Senast: kurakosz
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar