Sadel Sidney

C

Curtice

Kanske inte rätt forum, men eftersom den låg under Western på Börjes så frågar jag här. Har någon erfarenhet av Sadel Sidney från Börjes? Artnr 4303

Förstår att det inte är superkvalitet, men skulle ändå vara kul att höra om någon har erfarenheter. :)

Sv: Sadel Sidney

Varning......

Den där är riktigt, riktigt usel........

Hug your horses!

/Mike - Hästsadelmakarna på Fredriksdal

Bill här på forumet har "sågat" den sadeln...han har dissikerat en och den bör inte ridas utan tjock pad. Idag var jag inne och kände på den själv inne på Börjes och visst är den utan stoppning. Skulle inte satsa på en sån, själv nej.

"Putorna" på den sadeln är gjutna i glasfiber, alltså ingen stoppning, o utanpå det är ett tunt ylletyg. Ska man använda den sadeln så bör man nog ha en ordentligt tjock pad under.

Ja...det var ingen höjdarsadel, måste jag säga. Både syrran och jag kände och klämde på den för den ser mjuk och fin ut...men icke. Skulle vara intressant att se en riktig stocksaddel, hur den är uppbyggd. Gissar att den bör vara stoppad likt de engelska sadlarna...

En riktig stocksaddle är uppbyggd precis som en vanlig engelsksadel, med stoppade putor. En djä..a skillnad!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 941
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 295
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18