Sadel råd

ishmanda

Trådstartare
Här kommer ännu ett par dumma frågor från mig. Men jag vill ju veta och lära mig så mycke som möjligt.......:idea:

Har fått låna en westernsadel av en bekant. Han kan inget om sadlar så visste inte alls vad det var för något, köpte den på tradera. Tror att den är märkes lös. Men om där är ett märke på den, vart ska det sitta?? Har bara tittat som snabbast.

Denna sadel ligger ok på min pålle. Men kommer att spara ihop till en märkes. Men finns det något sätt jag kan mäta den sadel jag använder nu så jag vet på ett ungefär vilken bom storlek jag ska leta efter????

Sv: Sadel råd

om det är en märkessadel så brukar det synas rätt så tydligt. Ställen man brukar hitta märket på är; tie strap holdern, i framkant på sitsen, på stirrup hobble strapsen (eller vad det nu heter ;))
de här små remmarna menar jag iaf:
hobblestrap.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 759
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 837
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 276
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar