Sadel hjälp!

kolfinnur

Trådstartare
Nu behöver jag verkligen hjälp :crazy: För tillfället har jag en Mr Odinn sadel som jag köpte på island, och jag tycker inte om den alls! Tycker den ger för lite stöd... även om den är superskön :D
Jag vill ha en ny sadel, helst en dressyrliknande/dressyr utan högt bakvalv.

MEN, pålle har inga muskler :( Och jag vill inte köpa ny sadel nu när jag inte vet hur hans rygg kommer se ut med muskler! Men jag behöver ju en sadel? Men jag kan inte ha min nuvarande för i den lär han inte bygga mycket muskler!

Hur ska jag göra? Jag har inte mycket pengar heller...
Hjälp en förvirrad hjärna? :crazy: :angel:

Sv: Sadel hjälp!

jag säger bara wintec! de formar sig efter hästens rygg eftersom det är luft i dom. Sen är dom inte så dyra heller.

Det är väldigt många islandsryttare som har Wintec dressyr till sina hästar (jag har det sj).
De är jättesköna och du kan byta ''knästödet'' (kmr inte ihåg va det heter) till en strl som passar dej! sen är dom ju inte så farligt dyra heller.

De med luft är tydligen inte så bra, en equiterapeut berättade att hon såg många ryggar som inte såg bra ut efter luftsadlar. Men wintec finns ju med bomull oxå! :)

Oj det har jag aldrig hört! :crazy:
Men ja med bomull borde funka också då!

Min Wintec är ullstoppad. Luft var ganska nytt när jag köpte min sadel. Det fanns inte så mycket info om luft så jag valde ull istället.

jag säger bara wintec! de formar sig efter hästens rygg eftersom det är luft i dom. Sen är dom inte så dyra heller.
Luft går inte att anpassa efter hästen så som ullstoppning gör. Och bara för att det är luftstoppning betyder inte att de passar alla eller ens en majoritet av alla hästar för det viktigaste är ju att bommen passar.

Luft går inte att anpassa efter hästen så som ullstoppning gör. Och bara för att det är luftstoppning betyder inte att de passar alla eller ens en majoritet av alla hästar för det viktigaste är ju att bommen passar.

Nej nej. Jag menade inte så. ursäktar om man trodde det. det jag menar är ju att väldigt många hästar KAN ha dem. samtidigt som man kan ändra bomvidden! (:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 108
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka