Sadel fråga

Niela

Trådstartare
Ett helt hav av sadlar finns och jag ska välja en:crazy:

Jag vill ha en där man kan ändra bomvidden på, har hittat på hööks men de är i syntet och de vill jag inte ha!

Så min fråga är följande... Någon som vet någon dressyrsadel som det går att ändra bomvidden på?
Maxpris 12000

Sv: Sadel fråga

Jensen Exmoor är den billigaste jag har hittat (som är i läder) Kostar 8900 för dressyrmodellen. Jag har flatbackmodellen.
(kan visa bilder om du vill)

www.jensensport.se

Mycket bra service därifrån... Har nu måttbeställt en Jensen Brillant dressyr också...Kommer om 5-6 veckor :D

Här var den helt ny...

13.jpg

Nu har jag haft den i 5 månader, använd i princip varje ridpass.

2.jpg

Som du ser är den fortfarande som ny :D

Fina sadlar men som sagt maxpris 12000..
Var ju sadlar där för över 27000:crazy: kostar ju mer än självaste hästen.
Sådan stor plånbok har jag inte:cry:

Bates Caprilli kan man byta koppjärn på och därmed byta bomvidd på.
Vet tyvärr inte vad den kostar.

/Malin

Stall akur säljer Loftur som går att justera med koppjärn, Taktur som man justerar genom skruv. www.stallakur.se
Dock kostar sadlarna mera än 12' men det finns ju en begagnatmarknad också :)

Nja vill inte köpa begagnat, jag har funderat en del på bomlöst i dressyrmodell.
Var inne och kikade på ponnyprakts hemsida och deras dressyrsadel någon som har den och kan berätta lite om den?

Maer tips mottaget gärna och hemsida så man kan kolla lite på sadeln

Nä jag såg de men om man tar ut en sadelprovare så kanske de kan funka endå...
vart verkligen superkär i sadeln

Ja, ett koppgärn garanterar inte alls att sadeln passar ändå.

Nä precis, och jag har ju tänkt att ha en bomlös som man kan ha utifall hästen skulla bli tjockare eller smalare av någon anledning så denna sadel ej passar ett tag!

Här ska provridas sadlar återkommer om vilken sadel de vart:)

Denna sadel fastnade jag för inne på denna hemsida:)
http://www.lyckasridsport.se/bat_isab_600.jpg

Kan någon förklara för mig vad de är för skillnad på en vanlig dressyrsadel och en islandshäst dressyrsadel?

Det finns inget som heter islandshästdressyrsadel, antingen ahr man en dressyrsadel eller en islandshästsadel men dagens islandshästsadlar liknar mer en dressyrsadel än vad de gjorde för några år sedan då de var mer åt långfärdshållet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?