Sack ska säljas!!

S

Sia

Har fått reda på att Minna Teldes Björsells Sack ska säljas..
Ett av svergies största dressyrtalang enligt mig, vad tycker ni om försäljningen??

Sv: Sack ska säljas!!

Jag tycker någon ska skänka mig pengar så kan Minna fortsätta rida honom så jag får se dom där trav-slutorna :love: :angel:

Tråkigt för Minna och Sverige om han säljs utomlands. Skulle vara kul att ha kvar honom. Det är helt klart en superfin häst!!!

/Timsetim

Tycker det är synd att han ska säljas, men det måste vara jättesvårt att säga nej när man får stora bud. Tänk vad mycket han är värd en godkänd avelshingst som gått OS....

Men han är ju underbar, man hade ju hoppats på att han skulle få stanna i Sverige iaf, men så lär det nog inte bli...

Jag bara hoppas på att han får stanna i Sverige.

Men sådan tur har man ju inte haft förr.

Sia skrev:
Har fått reda på att Minna Teldes Björsells Sack ska säljas..
Ett av svergies största dressyrtalang enligt mig, vad tycker ni om försäljningen??

Dressyrtalang? Hästen är ju 13 år och det är ju inte superungt. Ur tävlingssynpunkt tycker jag att de gör helt rätt i att sälja honom. Hon kommer inte längre på honom dessutom kommer både Don Charly och Saigon bli bättre. Avelsmässigt så hoppas jag att han får stanna i Sverige men vem har de pengarna här?

Håller med!! Tävlingsmässigt förstår jag varför dom vill sälja honom,det är ju faktiskt Minna själv som bestämt att han skall säljas, jag förstår henne för det är ingen rolig dressyrhäst, inte direkt samarbetsvillig, han är spänd och sur och grinig och gapar och lägger käkarna på sned i alla samlade moment. Don Charly kommer bli otroligt mycket bättre för henne i framtiden.

Han har ju varit till salu länge nu men vem skulle vilja köpa honom??
Inga etablerade GP ryttare iallafall, möjligvis någon svinrik junior eller YR.

Dressyrtalang är väl ändå att ta i... :angel: Det ända han gör är att splattra med frmbenen, ser stressan ut och bakbenen är 20 mil bakom.. nej det är ett bra beslut!! Tydlingen ska hon satsa mycket på Winnie som jag själv tycker är en jättefin häst!! Och även Larina Höm är jättefin.. jag tycker det är bra att hon säljer han så att hon kan satsa p någon annan ...

Minna skulle gärna behålla honom om hon bara hade "råd" till det... men eftersom sponsorskontraktet med Björsell går ut nu så innebär det att en försäljning kan bli aktuell om det dyker upp en spekulant. Och det lär det ju göra...

Lär det?? Han har ju varit till salu rätt länge nu....... :smirk:

Inte så konstigt med tanke på dom jag umgås med.

hej jag tycker inte han skulle säljas ,men det är nog bara bussiness,skulle jag tro ,vad är bäst för Minna eller kalle?
men kontraktet är ju ute,men det är svårt att få någon lika bra
som han är nu? men tiden tar tid att få någon lika bra,...
jag skulle protestera om jag vore Minna,att lägga ner så
mycket jobb,och inte få ett öre för det! att skiljas från en så bra kompis.vem kan få den hästen att gå lika bra?
inte vet jag!? :banana: :bump:

Fast Minna äger oxå en del av Sack så helt lottlös blir hon inte och jag tror , tror att hade hon verkligen velat behålla honom hade hon säkert fått det, men han kommer inte längre i sin karriär och säljs han inte nu blir han snart för gammal för att inbringa many many money.
Hon behöver ju oxå pengar för att hålla sin rörelse igång och då måste man sälja ibland.
Synd för Sverige avelsmässigt om han går ur landet men tävlingsmässigt kan det faktiskt kvitta. Tycker JAG.

Synd för Sverige avelsmässigt? Icke, vi har en godkänd Sackson redan och det är väl inte en allt för djärv gissning att det kommer att plockas fram någon till.

hej jag skulle inte tveka i två minuter om jag fick honom!!
då skulle jag börja träna massor av elever på sveden,hi hi haha!
han och kalle och piamar ,jihaaa vad roligt men så fint häst!
det skulle lyfta hela rid eliten i Dalarna!
skämtar bara skojar med er ! :banana: :bump:

Vad jag hört så blev han till salu efter OS. Det är väl inte så länge sen?

Jag tycker att det är tråkigt avelsmässigt om han går utomlands! Tyvcker att Sverige de senaste åren svämmats över av importerade hingstar och det vore roligt om vi fick behålla någons svenkfödd inom landet!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
767
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 064
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 061
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025