kskemilie

Trådstartare
Satt o funderade på halvblodshingsten Sack, vad jag förstått är han exp. till Danmark, är det någon som vet om han används där? Hur har det gått för svenska avkommor? någon som har kanske? (jag hittade ingen tidigare tråd om detta ämnet):angel:

Sv: Sack 907

Vad jag har förstått är han inte visad i DK, köparen var intresserad av honom som tävlingshäst ej avelshingst.

Håller med. Såg honom första gången hos JB när han var 2 1/2. Han hade ju då fått igenom Chirlon 870 Ceylon - Kaliber. Och här kom en superelegant Kaliber - Ceylon. Han garvade faktiskt själv åt "stamvridningen"
Var det ngn här som såg när Minna red honom i damsadel på Flyinge?
En syn som är fastetsad på näthinnan.

Jag har precis köpt ett sto f.-01 e.Sack u.Jarrah e.Martini- Flamingo. Gudomligt vacker :love: , näst intill en fulländad exteriör (så får man kanske inte säga om sin egen häst). Mkt bra skritt & trav, skaplig galopp. Otroligt trevlig att ha att göra med, men har lite temperament vid ridning. Inte speciellt begåvad i hoppning, även om hon gärna hoppar.

Är tyvärr sent tagen, så hon har inte tävlat än, men är visad på tre-års test med 47 p.

Har haft en underbar Sack häst som jag tyvärr förlorade i en tragisk olycka. Älskade hans temperament. Idag har jag tagit ett eget fölis som är efter saigon. Näst bäst och kaliber i stammen. och det bådar gott - underbart psyke. Hur han blir sen får vi se!

Jag har precis köpt ett sto f.-01 e.Sack u.Jarrah e.Martini- Flamingo. Gudomligt vacker :love: , näst intill en fulländad exteriör (så får man kanske inte säga om sin egen häst). Mkt bra skritt & trav, skaplig galopp. Otroligt trevlig att ha att göra med, men har lite temperament vid ridning. Inte speciellt begåvad i hoppning, även om hon gärna hoppar.

Är tyvärr sent tagen, så hon har inte tävlat än, men är visad på tre-års test med 47 p.

Har just fått hem ett sto på foder. Efter Sack -Flamingo och även hon född 01. Din beskrivning på din häst stämmer ganska bra på även denna dam!:p

Lånar ett sto efter Sack-Indus-Urbino som är jätte härlig! Har haft föl 06 och innan dess tävlat hoppning felfritt i 120. Ska nu försöka göra dressyrhäst av henne :D . Har bra skritt och galopp och jätte fin trav med bra påskjut bak. Är ganska grov i kroppen men känns lättare att rida. har mkt energi trots föl magen...

ABSOLUT! Det var därför jag skrev ut mödernet.

Du, det är synd att jag inte tog en bild på henne tidigare idag. Hon låg och sov i lera (solen sken på henne) och såg ut som en flodhäst, både till färg och form. När hon behagade kliva upp så hon förskräcklig ut samt att hon visade sin vackra sida genom att med tätt bakåtslickade öron och med blottade tänder skrämma iväg en skock unghästar... Tjusigt värre! Jag som brukar säga att hon t o m sover snyggt...:love:

Jag har en hingst efter Sack - Asterix. En riktig lite bockmaskin på 172cm. :smirk:

Jag har en hingst efter Sack - Asterix. En riktig lite bockmaskin på 172cm. :smirk:
Killen till vänster här på min lilla bild.

:love: Kommer ihåg Hingstvisningen i Linköping då var Sack 5 år och han var alldeles underbar i sina gångarter :love:

Miaa.

Skoja inte med mig, jag satt här o funderade på vad som hänt med Sack, och så visar det sig att han är exporterad till Danmark. Fine.. Men att han inte är i avel? Är inte det på gränsen till helgerån? Vi har ju fina fina svenska hingstar som emigrerar..
U

Hejsan jag har en 4 årig Valack som är efter Saigon och saigon är efter Sack.. Min vackra valack har ärft mycket av utseéndet efter Sack och han har även jätte bra gång! Hans personlighet är helt underbar och han älskar att kela! Han är jätte glad när han får arbeta för utan arbete så är han inte riktigt nöjd.
Underbar att rida och pyssla med.. :love:

Hejsan jag har en 4 årig Valack som är efter Saigon och saigon är efter Sack.. Min vackra valack har ärft mycket av utseéndet efter Sack och han har även jätte bra gång! Hans personlighet är helt underbar och han älskar att kela! Han är jätte glad när han får arbeta för utan arbete så är han inte riktigt nöjd.
Underbar att rida och pyssla med..

Men man kan ju fortfarande betäcka med honom via fryst. Det kvittar ju om han är exporterad eller ej. Så det är bra : ) / Thea.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
914
Senast: ildiko
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus... 2
Svar
24
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka