Sächsisches Reitpferd?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare whitetrash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 219
W

whitetrash

Jag satt och tittade i min stora hästs papper och stötte på "Sächsisches Reitpferd". Vet inte riktigt hur jag ska formulera mej, men vad är det? Reitpferd fattar jag ju, men "Sächsisches"? Vad betyder det...

Hoppas någon förstår vad jag vill ha svar på :p

Sv: Sächsisches Reitpferd?

Att hästen är från Sachsen skulle jag väl tro (med hjälp av min bristfälliga skoltyska ;) ).

Och vad är det då? :p jag har sååå dålig koll på div. avel, rasföreningar, förbund osv osv osv...

Skyller på att jag dem senaste åren endast haft irländska ponnyer :p

Sachsen är ett område i Tyskland (delstat kanske inte är fel ord?) och de har säkert ett eget avelsförbund. Dock är jag inte så insatt att jag vet någon webbadress dit, men det kanske är någon annan som vet.

jaha okej! tack!! :)

någon annan som kan berätta mer?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
36 162
Senast: lizzie
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 842
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?