G
GaurdianAngel
Sv: Saarloos Wolfhound
ja, mina schäfrar springer så.
ja, mina schäfrar springer så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PIRU skrev:Nej det sista jag skaffar mig är en hybrid!
o sen när jag mött 2 st från han som är skygga o tar till aggression o.s.v. så vill jag nog inte ha nån heller, aldrig varit rädd för en hund i hela mitt liv o jag har haft och göra med hangarhundar och vakthundar och skyddshundar. men när jag knöt skorna hos en farbror och hans hybrid kom och drog fulltandvisning åt mig precis brevidd min skalle då var jag rädd!
Den hunden var skygg på gården och gick inte fram o hälsa ingenting låg i hallen sen gick den undan när jag kom i hallen sen när jag böjde mig ner kom den me ragg övre hela ryggen och fulltandvisning och jag blunda och bara hoppades det skulle hjälpa så ägaren ropa hunden den sket totalt i det så den fick gå och hämta en köttbulle som han kasta på golvet framför hybriden , sen gick den till husse så där sätter jag aldrig mer min fot det kan jag lova. Och denna hybrid kommer från han.
Saarloos skrev:Jag måste ju säga att den såg mycket läcker ut den där.......
Zeästen??? Häbra????
Greenpeace skrev:gå in till tigrar får ni se så blir det inte mycket kvar av den människan:smirk:
Människa och varg har en speciell relation, vi är som bröder.
Visste ni att Indianerna menar att vargarna är själabärare av deras/våra släktingar!?
Saarloos skrev:Är det Oddvars hundar ni pratar om så är det Schäfer och Alaskan Malamute i dom har jag för mig! Känner en tjej på nätet som har hund från honom.
Från länken;
Hans egenheter är ett resultat av avel och av uppgifter han hade att utföra.
Greenpeace skrev:Alla hundar kommer inte från den asiatiska vargen!!
herre gud det kan man ju läsa i vilken fakta hundbok som helst.
De delas in i olika grupper.
Polara raser (huskies, samojed, malamute)härstammar från polara vargar osv.
Jag vet inte mer inom det ämnet jag vet bara att alla inte kommer från den asiatiska vargen.
och förresten varg som varg. Den finns ju på väldigt många ställen på jorden men är över lag lika, asiatisk eller nordamerikansk,
det är som att skilja på svarta och vita människor.
Varg är varg varelse den är asiatisk eller nordamerikansk och skiljer förhållande vis lite i utseendet.
hundar går däremot inte att jämföra på samma sätt då de är avlade åt olika håll.