Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
utåtagerande mycket bättre
Bra att du inte har haft några problem med dina BC korsningar
Från den lille skiten jag hade stal jag egentligen ingenting ifrån. Mat och tuggisar rörde jag inte.Att omedelbart börja "testa" en ny hund, genom att stjäla saker från den exempelvis, är väldigt sällan en god idé
Från den lille skiten jag hade stal jag egentligen ingenting ifrån. Mat och tuggisar rörde jag inte.
Däremot tyckte han att det var väldigt roligt att busa och kampa med en uppstoppad strumpa och han inbjöd mig i leken. Ibland "vann" han och ibland vann jag. Men det kanske är dumt att göra sånt i början?
Jag blir så sugen på att träna för dig när jag läser det du skriver här. Du har intressanta infallsvinklar.
Fast om det är lika med att bita är det ju inte så bra.![]()
Sen går det ju knappast att korrigera i förskott, och i efterskott är det redan försent.
Jag har en nu ( dock inte ompl) som är 12,5 år och alldeles alldeles underbar..men jag har inte "fått" mina omplaceringar från Blocket heller , utan från organisationer eller bekanta.
Det verkar som om vi alla är ganska överens.
Angående problembeteenden = rädsla-/smärtrelaterat så anser jag för egen del att jag har ett så pass förnuftigt hundöga att jag kan märka det utan att låta hunden stöka runt och "göra fel" under en längre period. Du nämner en sele som får hunden att sluta dra, men vad blir skillnaden kontra lära hunden att inte dra och hindra hunden från att dra?
(F.ö. håller jag med Gabbi! Jag hade gärna träffat och tränat med/diskuterat hund med dig IRL. Jag har ju vägarna förbi Småland ibland)