Så skönt!

attempt

Trådstartare
Jag hade ute en massör idag, hon gick igenom hästen.
Det som kom som en chock för mig var att han hade spänningar precis överallt, i hela kroppen. Det var inga nua spänningar, utan sånna som suttit i några år. (alltså inga jag orsakat, som tur var). Hon löste upp de värsta spänningarna och försökte så gott det gick med de andra. Så irriterande, han ville inte stå stilla en sekund nästan. Allting annat var intressant och han ville inte lyssna på mig. Han som annars kan stå lös och vara helt kolugn hoppade runt och skulle nosa på allt, nafsa och vifta bort flugor (som inte enns fanns). Lite besviken, men han hade ganska ont i en del muskler så det är klart att han går undan. Hon sa att hästarna brukar reagera så kraftigt första gången de får massage. Men musklerna blev mjuka och fina efter massagen, och de flesta spänningarna lossade. Superskönt!
I vilket fall så kände hon igenom benen, som han vart skadad i någon vecka. Hon gjorde något mirakel med bakbenet, som vart svullet och helt skevt i två veckor. Sen bad hon mig att gå ut och gå med honom i ca 10 min, efteråt var svullnaden helt borta, benet rakt och jag var överlycklig och tackade och bockade.
Nu ska jag försöka att röra på honom så mycket som möjligt, promenader, tömkörning mm. i en vecka och ge honom ett mineralfoder, för han hade brist på mineraler. Sen ska vi se hur han går och hur benen ser ut.
Detta känns jätteskönt. ;)

Ville bara skriva av mig lite. :)
 
Sv: Så skönt!

vad skönt att höra att "ni fixade" det!

jag kan verkligen tänka mig hur skönt -men ändå smärtsamt (fast en skön smärta) det måste ha varit när hon masserade ut knutarna..såsom på oss människor..det är så...uppfriskande!
jätte kul att höra att benet fixade sig,oppas bara att det blir bra med den aktivering du ska ha nu med han..

Lycka till!:)
 
Sv: Så skönt!

Har också haft ute en massör till min ponny nyligen. Första gången för honom, och han tyckte också att det var skönt trots att det gjorde lite ont :) Min ponny var öm på manken, ryggen och korset. Inga problem i övrigt, vilket var otroligt skönt med tanke på att han blivit flängriden i 11 år :D Promenerar honom i skritt 4 dagar i veckan tills hon kommer nästa gång, vilket blir den 19:e.
 
Sv: Så skönt!

Jag tror att det är ganska vanligt att de flesta hästar har mycket spänningar och skulle behöva massage lite då och då.
Det är alltid bra att ha ute nån bra massör lite då och då, som får känna igenom hästen.
 
Sv: Så skönt!

Låter ju fantastiskt! har du lust att pm:a mig namnet på massören och vad han/hon kostade???

Ska din häst masseras flera gånger??? har hört att det behövs flera behandlingar oftast...


:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 259
Senast: Ida94
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp