Jag är så otroligt less på att behöva försvara min kopplade hund från lösspringande hundar utan kontroll från sina ägare. Skulle ta en skön löprunda på morgonen innan jobbet idag. Väldigt hundtätt område så min hund är alltid kopplade där då jag vet att han kan få för sig att springa till andra hundar. Ser en av dem jag tycker är mest obehaglig i området, då hon dels har nosgrimma på sin Grand danois för att hon enligt egen utsago har dragit sönder nervtrådarna runt halsen, och dels alltid har en vattenflaska redo att spruta honom i ansiktet när man möts.
Han brukar vara kopplad. Idag var han lös. Jag såg dem på långt håll och förutsatte att även hon gjorde det eftersom det såg ut som hon hade koll på honom. Han gick bakom. Så vips får han syn på oss, 70 kgs Grand danois tar sig rätt snabbt fram till oss. Han morrar och ger sig på min kopplade hund. Jag blir riktigt rejält rädd. Min hund är inte alltid snäll mot andra hanhundar, spec inte när han är kopplad. Jag skriker och får in en rejäl spark på den där jättehunden som ser lite förvånad ut men fortsätter cirkulera oss och ta sig fram till min hund som verkar chockad. Kanske över mattens raseriutbrott
. Den andra ägaren GÅR mot oss och säger att jag inte ska skrika och att hennes hund inte är aggressiv. Men hallå, min hund kan vara det. Han vill inte hamna i bråk men utmanas han kan det smälla. Och jag vill inte behöva utsätta honom för dessa situationer. Och jag vill inte inleda min vecka med att sparka på andras hundar.
Jag blir bara så ledsen.
Han brukar vara kopplad. Idag var han lös. Jag såg dem på långt håll och förutsatte att även hon gjorde det eftersom det såg ut som hon hade koll på honom. Han gick bakom. Så vips får han syn på oss, 70 kgs Grand danois tar sig rätt snabbt fram till oss. Han morrar och ger sig på min kopplade hund. Jag blir riktigt rejält rädd. Min hund är inte alltid snäll mot andra hanhundar, spec inte när han är kopplad. Jag skriker och får in en rejäl spark på den där jättehunden som ser lite förvånad ut men fortsätter cirkulera oss och ta sig fram till min hund som verkar chockad. Kanske över mattens raseriutbrott
Jag blir bara så ledsen.