Så kallade "kamphundar"

Sv: Så kallade "kamphundar"

Det är en nedärv egenskap hos fårhunden...

Nej du du verkligen inte det fanns inte bilar på den tiden man skapa vallhunden. Det är ofast hundar som är understimulerade som gör såna saker för o få utlopp för sin arbetslust.

oj oj oj. Duktig han blivit. Din hund är verkligen vacker

Senast ändrad av en moderator:

IMG_7144.jpg

Kolla denna kamphund Jisses han kommer ju mörda allt som finns när jag är färdig med han ;)

Namnlst-21_kopiera.jpg

Sen Nu börjar jag få han dit jag vill han börjar ta till aggression mot människor, helt perfekt!!

Herregud hur kan du ha en så aggresiv kamphund:o ;). De säger att pittbull är sk "kamphund" men detta är ju ännu värre. hehe. Du har verkligen lyckats få en "mördarhund" eller?:angel:

Herregud hur kan du ha en så aggresiv kamphund:o ;). hehe. Du har verkligen lyckats få en "mördarhund" eller?

Japp o han är totalt galen i bil där finns det ingen häjd på han spänn ögonen i han så har du en rabiat hund. Lika hemma vaktar sina saker börjar bli en riktigt trevlig sak o ha hemma. men en hel del kvar i aggressions arbetet :D

Men Piru, du förstår väl att du inte kan hetsa hunden mot människor ?? *ironi*

Missel : Om nu hunden blir som man gör den till, varför vallar då din hund bilar? Även om det är en nedärvd egenskap så hävdar du ju att hunden blir som man gör den till.

Nej du du verkligen inte det fanns inte bilar på den tiden man skapa vallhunden. Det är ofast hundar som är understimulerade som gör såna saker för o få utlopp för sin arbetslust.

Han e inte understimulerad! Tränar hjärngympa osv..varje dag

*Sidospår*
Är det stor skillnad på han och Piru då? Eller ja, det är det väl säkert, men vad är det som skiljer dom åt i arbetet, och vilken är(blir) bättre tror du? Om man säger så.
:D

Hmm... Undra om TS kommer tillbaka?

:rofl: jag fattade inte först, jag trodde att du menade vad det var för skillnad på hunden och Piru som sitter vid datorn, men sen slog det mig att Piru har en hund som heter Piru :rofl:

Jääkäri är solklart den bättre då han har alla bitar för o vara skyddshund .

Piru saknar lite mod o förighet men annars väldigt komplett.Piru skulle bli en perfekt sök/spårhund vilket jääkäri skulle bli sämre på.

Jo det är stor skillnad Jääkäri lägger alltid ner hela sin själ i det han gör...

Okey, då är det såsom jag trott då:p

Men är det för att P inte riktigt har den stammen/förutsättningar som J har, eller?
Kör du fortfarande lika mkt m. P nu eller får han ta det mer lugnt nu och köra lite annat?

Till skillnad från en kamphund som inte har nedärvda egenskaper alls?

Det verkar som om jag pratar grekiska eller helt tyst.. Hoppas att du har bättre tur! För jag är nyfiken jag med!

Fan... Ska nog ta anställning som tolk:p

Piru har också en bra stam men rottisar är inte följsamma som en schäfer där av jag skrev så han är ändå följsam om man tittar på andra rottisar o har mycket mer mod än de jag sett också men jag bara tittar på mellan dom jag har o Jääkäri är ju totalt avsaknad av rädsla för yttre ting så det blir det ju svårt o slå.

Kör en hel del med han än.

En hel del spår även en del svensskydd o IPO-skydd med han men inte som förr.

Då hänger jag med bättre nu.
Jag kan inte alls rottisstammar därav min fråga, men dock har jag ju vetat om att Piru är en rottis utöver det vanliga:love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
W
Övr. Hund nu kommer säkerligen många spotta å fräsa på mig med de bryr ja mej inte så mycket om! men ja tänkta JAG personligen har inget emot...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: iresha
·
M
Övr. Hund Istället för att alla ska diskutera kamphundar!! Så kan vi väl föra en seriös diskusion hur vi ska göra med alla farliga hundar som...
Svar
3
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka