Så kallade "kamphundar"

Sv: Så kallade "kamphundar"

Du får gärna dela med dig, men det går lite segt här inne tycker jag så jag får nog vänta lite tills det blir mer spännande :angel:

Bra, då går jag genast iväg och poppar dem om PIRU ska deltaga i diskussionen nu:d:angel:

(PIRU-inget illa menat mot dig!;) )

ja inte konstigt att alla trådar blir på sandlådenivå och pajkastning när ni dieltar..

ni kan ju uppföra er ordentligt om ni vill få slut på sandlådenivån.. :mad:

Tala gärna om för mig hur jag får en riktigt viltgalen Jämte att bli lugn sällskaps hund!
För det där är bara prat i nattmössan!! VET man inte grundbehoven hos sin hund och kan tillgodose dem så blir det pannkaka!!

Ja de håller jag med dig om! Jag har en vallhund som vallar bilar när vi är ute, bryter beteendet för stunden, men sen igång på nästa promenad...

ja inte konstigt att alla trådar blir på sandlådenivå och pajkastning när ni dieltar..

Ni? Vilka är 'ni'?:smirk:

Hittills har det inte varit ngn. pajkastning i denna tråd, men hur den utvecklas vet jag inte.
Tycker dock att ämnet och diskussionen oftast är intressanta, därav är popcorn ett Måste när man sitter och läser i dem-både på gott och ont!;)

Vill du också ha lite popcorn eller?:devil::angel:

Senast ändrad:

Vart är TS?? Sitter hon på avstånd och följer tråden? eller kom hon på att det är ingen ide att diskutera om kamphundar??

Att kamphundar har blivit ett så hett ämne beror på att många inte vet vad dom äger. Dom har ett vassare psyke än en vanlig hund, och har lättare att bli aggresiva. Flertalet kamphundar ägs av ungdomar och äldre som ska vara så tuffa och coola. Många kamphundar får följa med på fyllefester, hur bra är det på en skala? Konstigt att dom blir knäppa. Jag vet en hund där jag bor som har bitit ett flertal personer och allt beror på hennes förra ägare. Men inte fasen har hon blivit normal igen fast hon nu har en ägare med fastare hand och som läser henne bättre. Tiken har gått i avel, vilket verkligen är kanon. Fler bombtickare som sin mamma....

Att hunden blir som man gör den till kan stämma till en viss del men man får samtidigt se till vad för ras man har. Men att alla hundar kan bli aggresiva i fel händer tror jag inte så mycket på om jag ska vara ärlig. Jag har mycket svårt att tro att min mammas bassethane skulle anfalla någon eller att min systers jack russeltik skulle bli aggresiv.

Ja de håller jag med dig om! Jag har en vallhund som vallar bilar när vi är ute, bryter beteendet för stunden, men sen igång på nästa promenad...

Nu hänger jag inte med riktigt? Du skrev tidigare i tråden att "Hundar blir som man gör dem till." Har du alltså "gjort" din hund sugen på att valla bilar, eller håller du med om att det är en nedärvd egenskap som kom med rasen?

Pajkastning? Det har inte funnits någon pajkastning mer än ifrån TS själv.

Själv kan jag säga att jag äter chips och popcorn för att jag tycker att kamphundar är ett intressant ämne. Skulle själv vilja äga en amstaff :love:

Dessutom så är det inom detta ämne som man ser vilka hundklåpare det finns, och sånt är sorgligt.

Ja dels det ( kan jag hålla med om ).

Men många ggr spårar det ur totalt därför att vissa kamphundsägare vägrar att erkänna för andra vad dom har i kopplet och mest skräckslagen blir man när dom vägrar erkänna det för sig själv.

-Hunden blir vad man gör den till

-Min hund skulle aldrig....

-Alla hundraser kan förvandlas till kamphund

Listan kan göras lång på meningar som får mig att rysa av obehag, okunskap och trångsynt = farlig kombination i lag med en kamphund...

Dessa personer vägrar inse vad en kamphund egentligen är :crazy:

/C

Senast ändrad:

jaaa, nu blir jag oxå nyfiken hur du menar.

Först skriver du att hunden blir som man gör den till och sen skriver du att din hund vallar bilar .... Vad lär du din hund egentligen ;)

Men du ligger i lä, tänk på mig då som KAMPAR (trasan så ingen missförstår det ) med min kamphund. :crazy::o:angel:

Herre jösses, vad sysslar du med människa!?:eek:
Du vet väl mycket väl om att du får inte, på Något vis får göra sådana saker med din hund som kan få den att flippa ut!?
Kampa med den! Värsta jag hört, Inte undra på att dessa hundar är farliga och har ett så dåligt rykte, med ägare som dig! Hemska och okunniga människa! :mad:
*Fnys*

;)
Zaga-den lilla griseknoan skulle jag bara kunna käka opp!:love:

Senast ändrad:

Inte helt ovanligt att du är fullvärdig medlem o göra nåt dumt inlägg så trådarna åker dit dom gör.

Senast ändrad:

IMG_7144.jpg

Kolla denna kamphund Jisses han kommer ju mörda allt som finns när jag är färdig med han ;)

Namnlst-21_kopiera.jpg

Sen Nu börjar jag få han dit jag vill han börjar ta till aggression mot människor, helt perfekt!!

Nu hänger jag inte med riktigt? Du skrev tidigare i tråden att "Hundar blir som man gör dem till." Har du alltså "gjort" din hund sugen på att valla bilar, eller håller du med om att det är en nedärvd egenskap som kom med rasen?

Det är en nedärv egenskap hos fårhunden...

Äsch, det där är väl ingenting-han ser ut som ett snällt litet lamm ju.....:angel:

Första bilden-klockren!:love:

Men då håller du också med om att: om en Pitbull anfaller en annan hund så är det ARVET?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
W
Övr. Hund nu kommer säkerligen många spotta å fräsa på mig med de bryr ja mej inte så mycket om! men ja tänkta JAG personligen har inget emot...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: iresha
·
M
Övr. Hund Istället för att alla ska diskutera kamphundar!! Så kan vi väl föra en seriös diskusion hur vi ska göra med alla farliga hundar som...
Svar
3
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka