Så kallade "kamphundar"

Sv: Så kallade "kamphundar"

Rent allmänt:

Jag gillar inte vad jag ser. Några av er balanserar på gränsen, men lyckas skickligt hålla sig på rätt sida linjen. Nog för att TS ursprungsinlägg är tokigt skrivet och diskussionen kan kännas uttjatad, men det finns ingen anledning att ironisera, förlöjliga och skratta åt det hela. Håll diskussionen på en bra nivå eller diskutera inte alls. Sakliga argument och välformulerade frågor, tack.

Mvh moderator Jadzia

Namnlst-21_kopiera.jpg

Sen Nu börjar jag få han dit jag vill han börjar ta till aggression mot människor, helt perfekt!!

haha, har aldrig lagt märke till att han som håller i Jääkäri har en fimp i munnen, det ser ganska B ut! :)

Förmodligen världens bästa hundförare så det känns okej.

Tycker han liknar Clintan lite :D

Aldrig hört talas om..
Sen så tränar jag inte mina hundar inom ditt område heller. :D

Kan bara ta lite enkelt

Wilfreid som är i rött har Vunnit Både VM och Bundessiegerprüfung

Allltså världens största hundtävlingar dessutom samma år.
Tävlat massor i Bundessieger o fått topplaceringar.

Peter som figurerar har också tävlat 4 Bundesseiger

även gått som figuarnt där flertalet gånger.
Enda hundförare som lyckats tävla Bundesseiger med 2 hundar samma år det gjorde han nu 2007. Bägge var på övre halvan. Den äldre tiken kom på 25plats unghanen som gjorde sitt första kom på 57plats o lär klättra nästa år.

Tråden ligger på den nivå där TS själv lagt den, plus lite saklighet inlindat i en gnutta humor.
PL

Jag har ingen egen erfarenhet av sk kamphundar mer än det jag läser i tidningar eller ser på tv. Jag förundras bara över det jag såg på Hundprataren igår där det liksom var mest bara pitbulls.

Vad beror det på?

Att folk inte fattar vad dom ha ri kopplet. Tjejen med Pitbullen "Emily" hade ju köpt den för att en av dom bruna fläckarna den hade på sidan var formad som ett hjärta...det säger rätt mkt om ägaren:crazy:

Jag förundrades dock desto mer över CMs idiotiska lösning på det hela. Att släppa in hunden i hans flock och riskera sina egna hundars liv och hälsa. Visst, den skötte sig nör bara han han var där. Men sa seda sjävl till ägarna. "Hon kan bli aggressiv nu när ni är med"....och mycket riktigt angriper deras hund hans springer spaniel...varför hade han inte munkorg om han visste att möjligheten fanns att det blev bråk?

Jag har ingen egen erfarenhet av sk kamphundar mer än det jag läser i tidningar eller ser på tv. Jag förundras bara över det jag såg på Hundprataren igår där det liksom var mest bara pitbulls.

Vad beror det på?

Om du har tittat på hans program så ser du att han har tagit hand om hundar som farit illa, mestadels iaf! Därför är det många pitbulls.

Om du har tittat på hans program så ser du att han har tagit hand om hundar som farit illa, mestadels iaf! Därför är det många pitbulls.

Om du tittar på hans program så skulle du förstått att det var ett avsnitt som handlade om bla en aggressiv pitbull och pits i allmänhet.

Hjärtehund... Helt galet, och jag skulle aldrig ha vågat pussa den hunden på det sättet hon gjorde :eek:

Munkorg ja, det skulle jag också velat ha se, skulle aldrig våga släppa in Emely bland mina egna..

Hjärtehund... Helt galet, och jag skulle aldrig ha vågat pussa den hunden på det sättet hon gjorde :eek:

Munkorg ja, det skulle jag också velat ha se, skulle aldrig våga släppa in Emely bland mina egna..

Ska understrykas att hunden inte tagit en promenad på minst två år också.:crazy:

Jag tror inte att TS har någon lust att diskutera mer i detta! Hon hade nog inte läst alla andra liknande trådar. Då skulle hon nog inte startat en..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
W
Övr. Hund nu kommer säkerligen många spotta å fräsa på mig med de bryr ja mej inte så mycket om! men ja tänkta JAG personligen har inget emot...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: iresha
·
M
Övr. Hund Istället för att alla ska diskutera kamphundar!! Så kan vi väl föra en seriös diskusion hur vi ska göra med alla farliga hundar som...
Svar
3
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka