Så kallade "kamphundar"

Sv: Så kallade "kamphundar"

Och ingen är vuxen nog att höja nivån, menar du?

I sådana fall är Ungdom nog ett bättre forum.

Mvh moderator Jadzia

Hjärtehund... Helt galet, och jag skulle aldrig ha vågat pussa den hunden på det sättet hon gjorde :eek:

Munkorg ja, det skulle jag också velat ha se, skulle aldrig våga släppa in Emely bland mina egna..

Men, hunden var aggressiv mot andra hundar, inte människor ju!

Ja, fast vem vet vad som händer i en situation när hunden känner sig pressad som har visat de tendenserna mot andra hundar. Jag skulle som sagt inte våga..

Kl

Jag måste säga att det är tråkigt att de ska bli en sån låg nivå på det hela. Som moderator sa; måste man medverka till att det blir sandlådenivå?

Diskussionena om kamphundar skulle inte behöva sluta i pajkastning om alla tog sitt ansvar att föra en givande diskussion. Jag tycker att ämnet är väldigt intressant, men på den nivå som dessa trådar liggar på så håller jag mig hellre utanför denna diskussion. Jag är lite nyfiken på varför det blir så? Varför finns det inga givande diskussioner om kamphundar?

Då borde tråden förpassats dit direkt eftersom ursprungsinlägget inte hade ngt att säga.
Som jag skrev ovan har svaren en viss seriositet om än inlindad.
Men visst jag kan dra statistiken en gång till!
Att en hund inte blir vad man gör den till oberoende av arv har ju redan sagts här i tråden.
PL

Senast ändrad:

Japp - om nicket ifråga vill bli tagen på allvar som hundtränare och inläggskrivare så tycker jag att det är viktigt att hän skriver rätt. Det var ju ett ganska bra budskap hän hade i sitt inlägg.

Hahaha.... "tycker jag att det är viktigt att hän skriver rätt"
snacka om att kasta sten i glashus :rofl:

Som jag skrev så blir det nästan som två "grupper" .. Dom som är emot kamphundar och dom som är för ( detta är två extremgrupper )

Ena gruppen vägrar inse vad dom har i kopplet & andra gruppen är hiskeligt trött på grupp 1.

Där av blir det tjaffs.

Vi som har kamphundar som sköter sig orkar liksom inte ta emot skit hela tiden för sådant vi inte kan råda över. Därför brukar jag hålla mig ifrån kamphundsdiskussioner, men ibland kan inte mina fingrar låta bli att skriva något.

/C

Att hunden blir som man gör den till kan stämma till en viss del men man får samtidigt se till vad för ras man har. Men att alla hundar kan bli aggresiva i fel händer tror jag inte så mycket på om jag ska vara ärlig. Jag har mycket svårt att tro att min mammas bassethane skulle anfalla någon eller att min systers jack russeltik skulle bli aggresiv.

Ojoj... jack russels (stavas det så) kan ju verkligen vara aggresiva, har både läst och träffat fler exemplar. Till och med min rottistik har blivit rejält biten av en jack russel och i mångas ögon skulle det ju ha varit tvärtom, men icke. Denna gång var det en stor farlig hund som blev attackerad av en "liten" och det utan att hon gjorde något, förrutom efteråt då min lilla tjeja la sig i lekställning och ville leka mer, hon fattade inte ens att jack russeln var elak mot henne. ;)

Nja hän skriver man om man inte vet könet ( eller inte vill skriva ut könet )

Ungefär som när man skriver h*n :)

Haha okej, "right back at me" alltså... då lärde jag mig nåt nytt igen då, men komiskt var det när jag läste det första gången utan att veta att det var meningen att det skulle stå så. :D

En jack russel kan säkert bli aggresiv , det kan en basset hound bli iaf med fel linjer. MEN jag pratar om 2 hundar i min närhet och inte om deras raser, även om jag nämner deras ras. Jag menar att min systers jack russel skulle aldrig kunna bli aggresiv, även om rasen i sig kan bli det.

En jack russel kan säkert bli aggresiv

Min kompis har en Jack Russel som huggit mig flertalet gånger (för att inte tala om hur många gånger han huggit henne), har ärr på händerna fortfarande. Så visst kan dom bli väldigt aggressiva, måste dock säga att i det hade mycket med feluppfostran i detta fall.

Uppenbarligen hade TS något på hjärtat då en tråd skrevs och alla som har något att säga som inte bryter mot reglerna ska också få göra så. Det är inte upp till dig att avgöra vad som har existensberättigande på Hund och inte. Det är mitt jobb och du får böja dig för mitt beslut. Det här är inte första gången du argumenterar emot en tillsägelse. Jag får påminna dig om att det är emot reglerna att ignorera eller motarbeta moderator. Gillar du inte vad jag gör får du vända dig till Gunnar. Ytterligare diskussion angående detta kan tas via PM, men här i forumet kommer det raderas.

Seriositeten i en smiley med popcorn kan för övrigt diskuteras.

Mvh moderator Jadzia

En jack russel kan säkert bli aggresiv , det kan en basset hound bli iaf med fel linjer. MEN jag pratar om 2 hundar i min närhet och inte om deras raser, även om jag nämner deras ras. Jag menar att min systers jack russel skulle aldrig kunna bli aggresiv, även om rasen i sig kan bli det.

Då uttryckte du din poäng i ditt meddelande väldigt konstigt, det är nackdelen med "det skrivna ordet" att det lätt blir missförstånd.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad...
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: elgur86
·
W
Övr. Hund nu kommer säkerligen många spotta å fräsa på mig med de bryr ja mej inte så mycket om! men ja tänkta JAG personligen har inget emot...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: iresha
·
M
Övr. Hund Istället för att alla ska diskutera kamphundar!! Så kan vi väl föra en seriös diskusion hur vi ska göra med alla farliga hundar som...
Svar
3
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka