Så glad man blir!

K

Kung Bob

När folk säger fina saker om ens häst!

Var på dressyrtävling igår (kom trea i båda klasserna), och vid tre olika tillfällen kom det fram folk och sa något snällt om min ponny.

1. En tjej jag känner lite ytligt hade sin tränare med sig och när jag red fram efter min klass för att prata lite med henne, sa dressyrtränaren att min ponny var jättefin! :)

2. Jag sitter på framridningen och tränar mellantrav när en mamma som kommer gående ler mot mig och tycker att hon är jättefin. :)

3. Jag rider mitt program och så är där några som stått o kollat och som när jag är på väg ut säger "vilken härlig ponny du har!". :)

Jag har därför sagt till mig själv nu att alltid säga till folk om jag tycker deras ponnyer är fina, man blir jätteglad! En grej för alla att tänka på kanske? :cool:

Sv: Så glad man blir!

:bow: Verkligen! Men jag är alldeles för feg... Men hela dagen förgylls ju liksom när någon ger komplimanger! :)

Ja, verkligen. Jag brukar faktiskt ganska ofta kommentera andras ponnyer (dock bara det positiva högt...). Folk blir ju bara glada! :)

På min ponny? Men grejjen är den att jag inte har nåpgra bilder på henne på datorn. Ska försöka ta några med digitalkameran på championatet nästa helg, så tills dess... :smirk:

Ja, visst blir man glad! Synd att man inte oftare säger till någon med fin häst vad man tycker. Oftast räcker det ju nästan med ett leende, det gör verkligen så mycket.

Ah okej, då får du lägga ut bilder då :love:

Åhh det är ju jätteroligt att få såna kommentarer!
och jag blir glad å höra att sånt förekommer på dressyrtävlingar!

....men minst lika trevligt om domaren åxå tycker så :)

Man ska inte kolla på procenten/poängen, man ska kolla var man ligger i klassen, oftast är surtanterna lika sura på alla...

men det var inte denna. det var några få som hade ca 70% sen hade resten (inkl jag) kring 60%. och så stor skillnad var det inte....

(tur att man rider fälttävlan så dressyren inte helt avgörande :) )

Brukar komplimentera andras ponnyer ganska ofta!:D Vet hur glad man blir själv o har ofta fått höra typ; o så vacker ponny du har även om det inte gikk så bra när man tävlade, och da är det inte så tråkit ändå ;) Specielt när man hör at ponnyn har läckra gångarter o så bli man gladast :D Men som du säger, det e ju bäst om dommaren tycker så också :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 964
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 901
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 563
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 924
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar