@rubytoo Fast du citerade ju mig som sa att Alex drog till USA och jag pratade aldrig om några svenska poäng. Jag skrev bara att jag tyckte att han visade lite vad han ville genom att dra dit.
Detta resonemang tycker jag inte har med uttagningar att göra överhuvudtaget. Du kan vara precis var du vill i hela världen och det är ju betydligt fler ryttare än Zettermans som åker till USA under vintern Tinne för att ta ett exempel
Eller ta alla fälttävlansryttare som drar till England under vårsäsongen. Det har inget med uttagningar att göra öht. Ledningen är så pass kunnig att det är lätt för dem att ta reda på resultat även om de inte är svenska.
Jag menar inte alls att på något sätt nedvärdera Alex meriter i sig, jag menar bara att trots att de kanske är fantastiska (jag är i ärlighetens namn inte jätte insatt) så har jag väldigt svårt att tro att de ändå går att jämföra med Roffes. Där med inte sagt att Alex ens skulle ha haft möjlighet att uppnå Roffes så tidigt i livet.
Nu är ju Alex betydligt mer framgångsrik än vad Roffe var vid hans ålder.
Alex meriter är säkert fantastiska och jag tänker inte på något sätt säga annat, men rent krasst så när man tar ut till ett landslag så är det ju mer än sifforna som spelar in och man får väga alla för och nackdelar mot varandra i en vågskål helt enkelt och där väger nog Roffes meriter tyngre än Alex, det är bara det jag menar
Det är väl inte fråga om att ta ut till ett landslag! Betydligt fler ryttare än landslagen rider på internationell tävlingar. De är uppdelade i grupper
Och till landslagen är det självklart mer som spelar in i uttagningarna men när det gäller enstaka tävlingar så nej då är det dagsformen som skall avgöra.
Sedan menar jag inte att rent poängmässigt att tyska poäng ska spela större roll än amerikanska, jag menar bara att jag kan tänka mig att vara stationerad i Tyskland är inte riktigt lika illa som att vara i USA när det kommer till att kunna vara på plats på träningar osv i Sverige. Det är ju betydligt lättare att lasta hästarna och åka från tyskland och delta på en träning och tillföra laget något, än det är att lasta och flyga från USA.
Tja du det är väl inte så att Roffe / Henrik kommer hit med en lastbil med hästar för att träna utan då ordnar man träningar där de är. Liksom man gör med de som är stationerade i England.
Jag menar inte heller att det är oproffsigt ATT protestera mot uttagningar utan om HUR man gör det. Klart som fanken man ska kunna framför kritik om man tycker att något går fel till och om man har någon bättre ide om hur det borde gå till. Men inte på just det sättet som Alex gjorde just i det klippet, det är bara det jag menar.
Jag har ingen aning om det kanske är så att Sylve satt sig på en hög pedistal och beter sig som ett praktarsel och bara tar ut sina bästisar till laget. Men OM det är så, så är kritik helt klart befogad, även om han skiter högaktningsfullt i Alex eller andra ryttare som presterat bra. Klart som tusan att de ska vara medvetna om att dom syns, det är inget snack om saken. Är det inte så det är, så bör man helt klart se över hur saker och ting fungerar. Men jag tycker inte man framför det genom att stövla fram så som Alex gjorde bara.
Jag har sett klippet om och om igen och njä jag tycker inte att det är så mycket att bli hysterisk över.
Och jo AZ hade 24 st placeringar i den internationell månaden där över och det var ju inte så att han var borta hela året i USA utan det var över de tävlingar som hålls i Wellington och det är mellan januari och mars, efter det så har han tävlat i Sverige och i Europa med bra resultat.
Han var ju tex placerad i en 150 på Scandinavium! Och ytterligare 13 placeringar i svår klass dvs över 140 cm klasser. I Wellington hade han 24 st placeringar och han vann en 150cm i dec med 2800p/1138ch
Redan i år har han 14 placeringar i svår klass och är redan uppe i 802ch
Dessutom var det väl lite surt att hans pappa var uttagen som hade betydligt mindre poäng.
Nu visade ju AZ att han skulle ha blivit uttagen med sina resultat på Falsterbo.