Ryttarboken

shady

Trådstartare
Behöver lite hjälp med att fylla i den...någon som har lust att hjälpa mig?

Första sidan är lugn den vet jag hur jag skall fylla i :angel:
Andra sidan Kvalificerade hoppresultat försäsongskval 2 rader med datum tävlingsplats nivå och resultat, vad fyller man i där?

Kan tillägga att den skall fyllas i för debutant klass häst.

Sv: Ryttarboken

Hoppkvalen för ekipaget 2st minst en 90cm och en 1m hoppning med max 8 fel tillsammans.

Där ska du fylla i de hoppkval som du har gjort för att få starta fälttävlansklassen, och vilka resultat du har kvalat med.

Nu är det iofs min mamma som fyllde i mitt papper, men jag antar att det är så iaf:angel:

alltså kan jag fylla i 1 st o:a i 90 cm och 1 st 1m med 4 fel, eller kan jag ta 2 st felfria 90 cm?

alltså kan jag fylla i 1 st o:a i 90 cm och 1 st 1m med 4 fel, eller kan jag ta 2 st felfria 90 cm?

Nej du måste ha 1 st 1-meters klass också så det får bli ditt första alternativ med 1 90 och 1 1-meter som du fyller i.

Från början var det bara 1-meters klasser som gällde för att hoppkvala till 90-klass men sen "kom dom på" att det även var 4-åringar ute och tävlade och sänkte just detta krav.

nej, du kan inte fylla i 2 st 90 cm för kvalet är 1 st 90 cm och 1 st 100 cm med max 8 fel sammanlagt.
Så fyll i 1 st nolla i 90 cm och den me 4 fel i 100 cm då!

behöver man fylla i något på Kvalificerade hoppresultat till högre nivå? och i sådana fall vad?

Nej, där fyller du i när ni hoppat 110 för att få starta 100-klass. Osv när ni klättrar i klasserna.

jaha ok, så då är det inget mer som behöver fyllas i då? har ju inga resultat från fälttävlan och inga fallrapporter m.m.

Får jag fråga en till sak om ryttarboken?

Förstod det där med försäsongskval men, jag som har en 5-åring nästa år, ska hoppningar i avd B då fyllas i på punkt 1B. Kvalificerade hoppningsresultat försäsongskval uppnådda på utbildningshoppning i standardhoppning? Eller vad är det?

Nu har jag inte ryttarboken framför mig, men det gör iaf ingen skillnad på att du har en unghäst. Vår 7-åring är också kvalad i avd B, alla hästar kan kvala i samma eftersom det ändå bara är grundomgången som räknas.

Men gud, utbildningshoppning fanns inte på min tid :eek:

Öh, vad räknas de där clearrounderna som (eller nu heter det väl tränigshoppning?)?

Förresten, får jag fråga en till sak när jag ändå är igång? Finns det fortfarande debutant som går som lokal? Dvs jag som ryttare kan ha lokal licens? Hästen ska väl alltid ha, som det var förr?

Men gud, utbildningshoppning fanns inte på min tid :eek:

Öh, vad räknas de där clearrounderna som (eller nu heter det väl tränigshoppning?)?

Förresten, får jag fråga en till sak när jag ändå är igång? Finns det fortfarande debutant som går som lokal? Dvs jag som ryttare kan ha lokal licens? Hästen ska väl alltid ha, som det var förr?

En utbildningshoppning som ska räknas som kval måste ha godkänd domare och godkänd banbyggare. De flesta Clear Rounder har ju tyvärr inte det så kolla det först.

En debutant ska alltid räknas som lokaltävling även om tävlingen i sig är utlyst som Regional. Detta har jag fått på mail från Sara på förbundet och inte sett någon ändring på. Vet att en tävling i år sa till flera som tänkte rida att debutanten gick som Regional men det är fel.
På lokaltävling behöver bara ryttaren ha licens inte hästen.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 760
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 831
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18