Ryttarbok....

Sv: Ryttarbok....

Hoppas att dom är snabba nu att lägga ut ryttarboken säsongen för hoppkvalen drar igång snart. Sen har jag inte förstått om träningar ska läggas in i den oxå:confused:Jag tycker oklarheterna kring ryttarboken är det största frågetecket kring. Och hur gör man om man tävlar utomlands på ngn nationell tävling där?:eek:

Och jag fattar fortfarande inte om man kan skriva ut sina resultat från internet eller nån skrev nått om att man måste få ett papper från överdomaren??
Å jag ska ut på min första som jag hoppas kunna räkna som kval om nån vecka!!:confused:

Eftersom inget riktigt vet hur det kommer att gå till har iaf jag helgarderat och ordnat intyg från hopptävlingen jag ridit i år, med underskrift av öd (tillika LenaHs mor, som fö tipsade mig om detta :bow: )

Så fixa själv ett papper där man kan fylla i datum, tävling, klass, resultat osv så kan du bara be om öds underskrift sen.

Och jag fattar fortfarande inte om man kan skriva ut sina resultat från internet eller nån skrev nått om att man måste få ett papper från överdomaren??
Å jag ska ut på min första som jag hoppas kunna räkna som kval om nån vecka!!:confused:

Å jag som redan fixat ett av kvalen men nån bok hade man ju tyvärr inte ( :mad: )

Eftersom inget riktigt vet hur det kommer att gå till har iaf jag helgarderat och ordnat intyg från hopptävlingen jag ridit i år, med underskrift av öd (tillika LenaHs mor, som fö tipsade mig om detta :bow: )

Så fixa själv ett papper där man kan fylla i datum, tävling, klass, resultat osv så kan du bara be om öds underskrift sen.

Å inte hade man heller nån öd alá LenaH:s mor, (eller liknande smart öd) som kunde tipsa heller :cry: Å inte tänkte man knappt själv heller :angel: :o

Okej..så.får.det.bli!...Men.är.det.bara.att.skriva.ett.eget.papper.då.som.öd.kan.skriva.på.sen.då?

Ja det måste ju vara det enklaste, (om man nu inte har en sån snäll öd som jag som fixade det åt mig :idea: )

Okej..så.får.det.bli!...Men.är.det.bara.att.skriva.ett.eget.papper.då.som.öd.kan.skriva.på.sen.då?

;)Vi bad att få ut en resultatlista på tävlingsplatsen som ÖD fick skriva på, klart o tydligt vilken klass o resultat som gäller. Men vore det inte härligt om den här ryttarboken som gällde från 1 januari fanns i fysisk form oxå??? Fast det gör ju inte TR heller ännu och ändå kvalar vi som tokiga.

;)Vi bad att få ut en resultatlista på tävlingsplatsen som ÖD fick skriva på, klart o tydligt vilken klass o resultat som gäller. Men vore det inte härligt om den här ryttarboken som gällde från 1 januari fanns i fysisk form oxå??? Fast det gör ju inte TR heller ännu och ändå kvalar vi som tokiga.

Det är väldigt tröttsamt att det alltid är såhär långsamt i fälttävlan, det är ju inte så dom uppmanar folk att börja tävla direkt, men varför skall ft ryttarna få det smidigt för sig med allt klart innan då kan vi ju bli bekväma och det går ju inte för sig :smirk:

Det är väldigt tröttsamt att det alltid är såhär långsamt i fälttävlan, det är ju inte så dom uppmanar folk att börja tävla direkt, men varför skall ft ryttarna få det smidigt för sig med allt klart innan då kan vi ju bli bekväma och det går ju inte för sig :smirk:

Näe så kan vi ju inte ha det - tänk om det helt plötsligt kommer ett tr där det står att alla skall kvala i dressyr istället, så det kan bevisas att vi kan starta och bromsa våra djur?? och reglera tempo,..:rofl::rofl: vi får väl vänta som vanligt, på besked

*kl*

bara vill inflika att man nästan ångrade att man överhuvudtaget började med FT förra året, kunde lika gärna hållt mig till mina jäkla hopptävlingar och sluppit alla ändringar och besked inom FT som är lika segdragna som en vältuggad kola....
pga min ekonomi blir det inget hoppkval för mig före mars, var en första veckan i januari och så är det en chans till i feb. Sen får man vackert vänta tills mars. men förhoppnigsvis borde den här attans boken finnas i fysisk form då.. eller vad tror ni? tsss

enl. det som står på förbundets hemsida nu ska den finnas ute till 1 april :crazy:

Var på ett fälttävlansmöte i distriktet i tisdags. Det blev ju en hel del diskussioner om allt nytt som ni förstår !! :angel:

Hon som höll i infon har suttit med i gruppen som tagit fram dessa nyheter. Enligt henne "räcker" :D det med att dra ut resultatlistor från hemsidor eller ta med från tävlingsplatsen och som man "bara" bifogar ryttarboken. (som inte alls är någon bok, utan kommer att vara ett dokument som man drar ut från nätet) Ett dokument för varje häst och som man ska ha med sig på tävling och kunna visa upp på uppmaning. Det behövde, enligt henne, inte vara signerade kvalpapper utan man har med sig resultatutdrag som man kan visa om någon frågar efter dem ! :smirk:

Många papper blire' :eek: Bara att börja samla på resultatlistor !! :crazy:

Var på ett fälttävlansmöte i distriktet i tisdags. Det blev ju en hel del diskussioner om allt nytt som ni förstår !! :angel:

Hon som höll i infon har suttit med i gruppen som tagit fram dessa nyheter. Enligt henne "räcker" :D det med att dra ut resultatlistor från hemsidor eller ta med från tävlingsplatsen och som man "bara" bifogar ryttarboken. (som inte alls är någon bok, utan kommer att vara ett dokument som man drar ut från nätet) Ett dokument för varje häst och som man ska ha med sig på tävling och kunna visa upp på uppmaning. Det behövde, enligt henne, inte vara signerade kvalpapper utan man har med sig resultatutdrag som man kan visa om någon frågar efter dem ! :smirk:

Många papper blire' :eek: Bara att börja samla på resultatlistor !! :crazy:

Jo det har framkommit med disk med MGA med. Vi lever år 2008. Har ett förbund som är it-handikappat. Pinsamt!

Ska bli intressant att se om folk börjar fuska med kvalpapper. Inget är främmande för mej som ibland är i sekret och ser fusk med vacc och sjukintyg.

Nu har jag pratat med förbundet...Man behöver INTE ha ÖD underskrift, det räcker med att skriva ut en resultatlista från kvaltävlingarna som man sen ska föra in i ryttarboken när den kommer.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 404
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023