Ryttarbok....

Sv: Ryttarbok....

Detta kan ju faktiskt göras i efterhand, huvudaken är att ÖD noterar och har koll. Så ÖD lär väl få lite fler arbetsuppgifter iom de nya reglerna.

Det konstiga tycker jag ändå är att många vill verkligen HITTA problem med allt det nya. Man behöver ju inte alltid göra det krångligare än vad det redan är. Det lär väl förhoppningsvis bli lite mer klart hur de har tänkt att det ska funka när TR kommer ut.

Tror alla tycker det är mkt extra grejer nu som ingen har rutin på än och så fort något skall förändras blir det ? Att dessutom TR dröjer och det är många oklarheter att spekulera i gör nog inte saken bättre. Om ett par år kommer nog de flesta inte ens tänka på krånglet med ryttarbok, tänk hur jobbigt det var när man skulle börja ha vacc intyg med sig.... suck :cool:

Detta kan ju faktiskt göras i efterhand, huvudaken är att ÖD noterar och har koll. Så ÖD lär väl få lite fler arbetsuppgifter iom de nya reglerna.

Det konstiga tycker jag ändå är att många vill verkligen HITTA problem med allt det nya. Man behöver ju inte alltid göra det krångligare än vad det redan är. Det lär väl förhoppningsvis bli lite mer klart hur de har tänkt att det ska funka när TR kommer ut.

Fast jag tror inte att ryttarna VILL hitta problem utan snarare så leker man med tanken att: "om det och det inträffar hur gör man då?" och det är ju inte så konstigt med tanke på att TR inte är ute men ändå så släpps info om nya saker utan ngn vidare förklaring hur det ska funka.

På ett sätt är det ju faktiskt bra med buke och alla tankar och funderingar som kommer fram här...vissa saker hade jag ju aldrig ens kommit på tanken att tänka och det är ju likadant åt motsatt håll. Kan aldrig vara fel att försöka förutse svårigheter som kan tänkas inträffa.

Sen att vissa saker dras till sin spets...tja, det är väl buke i ett nötskal?!;)

Visst är det bra att diskutera, det är väl det enda vi gör här?! :angel: Men ibland tycker jag det blir lite för mycket utav det "goda"... Gilla läget lite, liksom. Nu eldar man mest bara upp varandra över ytterligheter känns det som.

Eller så är det kanske bara jag som ska hålla käft & inte lägga mig i. :devil: :angel:

Om man ska genomföra stora förändringar av en verksamhet, är det vanligt att man gör en konsekvensanalys. Det finns en uppenbar risk att de regeländringar som görs nu kommer att följas av ett antal nya ändringar för att åtgärda bristerna som tycks finnas.

Jamen precis. Och det är ju just därför TR dröjer, när det kommer ut så är det ju klubbat, bestämt, klart. Sen kan det ju tillkomma ändringar, men i möjligaste mån vill man ju att det ska vara komplett. Därför har de ju ute frågorna till diskussion.

Jamen precis. Och det är ju just därför TR dröjer, när det kommer ut så är det ju klubbat, bestämt, klart. Sen kan det ju tillkomma ändringar, men i möjligaste mån vill man ju att det ska vara komplett. Därför har de ju ute frågorna till diskussion.

Japp! Så då kanske vi ska låta diskussion löpa vidare...;):D

Eller så är det kanske bara jag som ska hålla käft & inte lägga mig i. :devil: :angel:

vad ? :eek: har du tappat stinget? :devil:

du är för mycket där uppe i tassemarken

skämtåsido - bra att du plockar ner ibland :idea:

fast det ska väl inte en journalist säga. Det är ju den som ska dra det till sin spets hela tiden :p

Senast ändrad av en moderator:

vad ? :eek: har du tappat stinget? :devil:

du är för mycket där uppe i tassemarken

skämtåsido - bra att du plockar ner ibland :idea:

fast det ska väl inte en journalist säga. Det är ju den som ska dra det till sin spets hela tiden :p

Haha, det var nog mest bara ett tomt hot. Jag kan väl aldrig hålla käften. :angel: Men jag börjar bli lite trött på hela den här grejen med TR nu, vill bara att det ska bli klart.

Nej men det måste ju fungera i praktiken oxå, det lär inte det här göra!

Hur skall det fungera om det skall ske i efterhand? Skall man skicka in pappret till ÖD för att denna skall skriva under, jag kan inte se att det kommer fungera för någon i praktiken. Dels för att ÖD skall hålla reda på alla dom som fått en farlig ridning utdelat och dom som har gått omkull, om inte dessa ryttare självmant skickar in sina papper vilket jag har svårt att se att dom gör så skall ÖD skicka ut ett brev där dom uppmanar ryttarna till att skicka in sina papper och det kommer inte heller hålla i praktiken. Det är ju helt vansinnigt att tro att det kommer funka:confused:

Det enda fungerande vore som idasagare påpekat är att dom inför en digital bok som ÖD och andra behöriga + en själv har tillgång till när den vill för att föra in diverse rapporter.

Annars måste man lämna in pappret i sekretariatet innan start för att få tillbaka innan man åker hem och det kommer ju inte heller bli så populärt.

Hur skall det fungera om det skall ske i efterhand? Skall man skicka in pappret till ÖD för att denna skall skriva under, jag kan inte se att det kommer fungera för någon i praktiken. Dels för att ÖD skall hålla reda på alla dom som fått en farlig ridning utdelat och dom som har gått omkull, om inte dessa ryttare självmant skickar in sina papper vilket jag har svårt att se att dom gör så skall ÖD skicka ut ett brev där dom uppmanar ryttarna till att skicka in sina papper och det kommer inte heller hålla i praktiken. Det är ju helt vansinnigt att tro att det kommer funka:confused:

Det enda fungerande vore som idasagare påpekat är att dom inför en digital bok som ÖD och andra behöriga + en själv har tillgång till när den vill för att föra in diverse rapporter.

Annars måste man lämna in pappret i sekretariatet innan start för att få tillbaka innan man åker hem och det kommer ju inte heller bli så populärt.

Och hur ska det fungera vid start i tex Tyskland? :confused:

Haha, det var nog mest bara ett tomt hot. Jag kan väl aldrig hålla käften. :angel: Men jag börjar bli lite trött på hela den här grejen med TR nu, vill bara att det ska bli klart.

Hrm-- allvarligt. Kan någon ha trott att du kan vara tyst? :D

Du tillhör också kategorin som spricker då :angel:

Jag orkar inte skriva ett långt svar, men tror du ändå inte att de har funderat över allt det här? Jag tror det blir bra till slut, det ingår ju alltid lite gapande när man inför nytt. Undrar förresten varför ryttare alltid har så svårt för förändringar? Något måste ju ändå göras, DET är väl de flesta överens om.

Jag orkar inte skriva ett långt svar, men tror du ändå inte att de har funderat över allt det här? Jag tror det blir bra till slut, det ingår ju alltid lite gapande när man inför nytt. Undrar förresten varför ryttare alltid har så svårt för förändringar? Något måste ju ändå göras, DET är väl de flesta överens om.

Det är väl inte förändringarna i sig som stör och nej jag är inte helt övertygad om att dom har tänkt igenom allt det där, det är väl därför regler brukar göras om efter en säsong eller två när dom ser att det funkar (eller inte) men man måste väl få diskutera det iallafall

Att införa en bok är väldigt bra men inte som ett papper man släpar med sig , det tror jag många är överens om men eftersom fälttävlan är helt IT-befriat så lär det väl bli ett papper som man kan kasta bort eller som blir stulet hur lätt som helst och då faller hela ide´n med kontrollen men det är väl bäst att var tyst och istället invänta fler briljanta ideer men jag tycker det säger sig självt att man inte kan gå och bära omkring på sina egna varningar, det måste ju till någon slags dokumentation på andra ställen och högre upp.

Lite samma som när man fick ett papper från veterinären där det står att hästen är behandlad med butta och får inte användas till mat men om du slängde bort det där pappret så kunde hästen bli mat:crazy:

I tyskland :confused: Det här är väl dom svenska TR reglerna ?

Skall den gälla i hela europa blir det väl ännu mer omöjligt att fylla i den i efterhand :eek:

Jaha, så tävlingar utanför Sveriges gränser kan jag inte tillgodoräkna mig då i Sverige? :eek:

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 404
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka