Ryttarbok....

Sv: Ryttarbok....

Fast hur kan man kolla upp lokala tävlingar? Dagens programanvändare (oavsett, inte bara excelarket :angel:) har så mycket brister att det lär bli fullt möjligt att fuska om man vill. Distrikten har INTE alla tävlingar, en del rapporterar inte, en del har felaktiga filer, bristfälliga resultat etc. Vilken häst rider man? Licensnr behövs ju inte :D

Fick ju en massa nya idéer nu...

:angel:Ja en helt ny affärside öppnade sig, att sälja falska resultat listor från lokala tävlingar...:D

ok ska se om ja fattat det här rätt....:crazy:
rätta mig om ja har fel :)

man ska skriva ut papper från nätet, ta med dom på tävling och efter ska överdomaren skriva i resultatet på alla ryttarna? Om man tävlar hoppning och dressyr också... inte bara ft....:crazy:

vart kan man skriva ut papprena då? :D

så, har ja fattat rätt?:)

Nej, ÖD behöver egentligen inte skriva under något. De ska bara skriva i Ryttarboken om det har hänt ekipaget något, t ex haft ett fall, fått varning för farlig ridning etc i fälttävlan. Hoppkvalen behöver inte skrivas under, de ska bara kunna styrkas av ryttaren själv genom resultatlistor.
Och dressyr kvalar man ju inte i...

I SKåne är man MILJÖMEDVETNA. Att skriva ut massa skräp i tid och otid ligger inte för oss. Här använde vi internet. :devil:

Resultatlistor på väggen (ja om vi inte har det på skärm). Men för alla som villa ta? Vilket MILJÖSLÖSERI

Så som ni beskriver det hade vi det förr.
usch - måste vara för skogslänningar som vill prod mer papper :idea:

Miljön :confused:

Här lever vi i stadsjeeparnas paradis med endast en människa i varje jeep som klättrar upp och ner på trottoarkanterna för att få någon slags användning av sitt syfte inte fan vet vi vad miljö är :eek:

Nåja resultatlistor kan vi få iallafall , utan kö tänk vad slitaget gör på trägolvet av den lååååååånga kön för alla miljömedvetna ft-ryttare i skåne som i sin miljömedvetna iver inte tänker på att klubben snart måste ha ett nytt trägolv :devil:

nu förstår jag inte längre..;)
behöver man nåns underskrift när man gör hoppkval elr inte?

Inte. Punkt slut!

Du behöver en resultatlista som du antingen skriver ut via nätet eller får på tävlingsplatsen.

jaha, tackar!:D

vart hittar man papprena för ryttarboken då?

Mja, nu räcker det väl inte med LD..... (LC/LB gäller för debutant beroende på kat.) och som sagt hur många är så korkade att de förfalskar en resultatlista, speciellt nu när man kan rätta i efterhand med ej startberättigade/uppklassade ekipage (nytt TR I)

Nee asså ja vete fan, men det kommer blit förvirringar. jag känner folk som fortfarande tror att man kan kvala på att rida LB hoppning och sen ut och rida Lätt. Så det kommer nog bli struligt. Men sen är det ju inte alla lokala tävlingsplatser som lägger ut resultaten, och gör dom de är det inte alltid säkert att de stämmer. fast så e de ju iof på Regionala meetings också. Jag saknade ganska mycket poäng från förra året på hopptävlingar för att de ej la ut rätt resultat.

Inte. Punkt slut!

Du behöver en resultatlista som du antingen skriver ut via nätet eller får på tävlingsplatsen.

Jaha.. ännu mer förvirring. Vad ska man då med ryttarboken till? Eller ska jag föra in resultaten i ryttarboken (utan någon öd's underskrift?) samt ha med mig utskrivna resultatlistor? Eller räcker det bara med resultatlistor?

Om ändå folk kunde läsa hela trådarna. (eller varför inte Ridsport? :angel:)

I Ryttarboken ska det föras in kvalificerande resultat i hoppning & fälttävlan (utan ÖD's underskrift), fall, varningar för farlig ridning (dessa 2 ska fyllas i av ÖD) och annat som har med säkerhet & kval att göra.

I Ryttarboken ska det föras in kvalificerande resultat i hoppning & fälttävlan (utan ÖD's underskrift), fall, varningar för farlig ridning (dessa 2 ska fyllas i av ÖD) och annat som har med säkerhet & kval att göra.

Skall man lämna in boken innan start då eller för ibland vet man ju inte att man har fått farlig ridning? Skall man söka upp ÖD och säga hålla kan du fylla i farlig ridning i min bok?? Skulle inte tro att folk gör det :eek:

Som jag fattade det så ska man bara se till att ha boken med sig. Och OM dom frågar efter den ska man kunna visa upp kval resultat och om man tex går omkull så ska ÖD skriva i det där...

Jo jag har läst tråden men eftersom det är nya bud hela tiden så vill jag få bekräftat vad som gäller.
För en månad sen red jag mina första kval och fick strula till det för ÖD och be denne skriva under mina resultat och posta till mig... Nu visar det sig att det inte behövs. Tycker det är dumt att de ändrar nu när året har börjat.
Och resultatlistor är ju hur lätt som helst att fuska med, men en falsk underskrift från ÖD vågar sig nog inte många på eftersom det faktiskt är ett brott.

Som jag fattade det så ska man bara se till att ha boken med sig. Och OM dom frågar efter den ska man kunna visa upp kval resultat och om man tex går omkull så ska ÖD skriva i det där...

Det förutsätter ju att ÖD har boken då, om jag skulle gå omkull och få skitont eller om hästen skadar sig är ju inte första prioritet att leta upp ÖD för en underskrift direkt...

Nä jag vet! :smirk:Men de är väl dom som får leta upp en då antar jag, eller jag vet inte:smirk: det är lite väl många frågetecken nu känns det som... känns inte som man har koll på nått!!:crazy:

Det förutsätter ju att ÖD har boken då, om jag skulle gå omkull och få skitont eller om hästen skadar sig är ju inte första prioritet att leta upp ÖD för en underskrift direkt...

Detta kan ju faktiskt göras i efterhand, huvudaken är att ÖD noterar och har koll. Så ÖD lär väl få lite fler arbetsuppgifter iom de nya reglerna.

Det konstiga tycker jag ändå är att många vill verkligen HITTA problem med allt det nya. Man behöver ju inte alltid göra det krångligare än vad det redan är. Det lär väl förhoppningsvis bli lite mer klart hur de har tänkt att det ska funka när TR kommer ut.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 404
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka