Ryttarbok....

Sv: Ryttarbok....

Ja du, det där är väl inte riktigt jag som ska svara på det??
Jag skrev bara vad dom sa till mig när jag ringde....

Håller med Novali, det är väl bäst att göra så för att vara på den säkra sidan;)

Okej då ;)

mm..fast samtidigt det hade ju blivit ett himla tjöt om man skulle haft ÖD underskrift med tror jag, nu räcker det
ju att man får en resultatlista i sekretariatet iaf :)

Verkligen kaos! Men då kanske det hade räckt med ekipagets eget resultat, inte en hel resultatlista? (Vilket jag tolkade det som att det skulle vara nu.)

Smartast måste ju vara att be och få en på tävlingsplatsen? Då undviker du de problemen.

Du är ju riktigt söt du. :devil: Så nu ska vi ha kö i sekretariatet för att få utskrivna resultatlistor.. inte några utan många. Jättekul mitt i röran med allt annat på slutet. Fast alla vill säkert vänta, i lugn och ro. :p

Nä något bättre får vi komma på. :idea:

Men blir det inte så fram till att boken publiceras, dvs april, och då blir det bara hoppkvalen som måste skriva ut och så många ft-ryttare är vi väl inte på samma hopptävlingar att det ska bli kö vid sekreteriatet?

Men blir det inte så fram till att boken publiceras, dvs april, och då blir det bara hoppkvalen som måste skriva ut och så många ft-ryttare är vi väl inte på samma hopptävlingar att det ska bli kö vid sekreteriatet?

Hrm jo här är det... och sekretariaten är en märklig tillställning. Kan också tänka mej att de vill ha betalt för en utskrift. :D

Fast du är inne på rätt spår på ett sätt. Det blir ännu värre när ryttarboken kommer OM pappret ska signeras. Hur farao ska detta fungera? MGA svarade att det inte var klart, för en vecka sedan. Kanske därför de måste ha dubbelt på stora tävlingar? :p

*ryser och tänker på sekretariatet i G under vårtävlingarna*
:idea:

*kl*

Klubben här hemma körde ett tag med att man skulle betala först efter man tävlat klart. Så när du var färdig gick du till seketeriatet och betalade, fick ett kvitto, där även DINA resultat för dagen stod med :idea: Det hade varit nåt för oss FT ryttare :D

Du är ju riktigt söt du. :devil: Så nu ska vi ha kö i sekretariatet för att få utskrivna resultatlistor.. inte några utan många. Jättekul mitt i röran med allt annat på slutet. Fast alla vill säkert vänta, i lugn och ro. :p

Nä något bättre får vi komma på. :idea:

Ja, ett äkta gullefjun det är jag det!:bump: Men nu är det ju så här att om förbundet utfärdat detta påbud så får ju klubbarna ställa upp på ryttarna? Så ini bängen många FT-ryttare kan ni inte vara i Skåne som tävlar samma dag på samma tävling o dessutom har "turen" att kvala!....;) så det kan inte bli några längre köer och om klubbarna vill ha ett par kronor för en utskrift så får man väl ta kvitto och sen fakturera förbundet när man fått ihop sina kval!:angel::devil:

Ja, ett äkta gullefjun det är jag det! Men nu är det ju så här att om förbundet utfärdat detta påbud så får ju klubbarna ställa upp på ryttarna? Så ini bängen många FT-ryttare kan ni inte vara i Skåne som tävlar samma dag på samma tävling o dessutom har "turen" att kvala!....;) så det kan inte bli några längre köer och om klubbarna vill ha ett par kronor för en utskrift så får man väl ta kvitto och sen fakturera förbundet när man fått ihop sina kval!:angel::devil:

:rofl::rofl::rofl: men ärligt flickor & gubbar inte är detta nåt stort problem, för tjugo år sen då krävdes en jätteinsats om man skulle få med sig en resultatlista hem till tidningen.... (när man vunnit..:angel:) Men nu är väl knappast detta så mycket att bråka om.

Fast det kanske är annorlunda söderut i U-landet.... :devil:

:rofl::rofl::rofl: men ärligt flickor & gubbar inte är detta nåt stort problem, för tjugo år sen då krävdes en jätteinsats om man skulle få med sig en resultatlista hem till tidningen.... (när man vunnit..:angel:) Men nu är väl knappast detta så mycket att bråka om.

Fast det kanske är annorlunda söderut i U-landet.... :devil:

Troligtvis, skåne verkar ju vara ett u-land på många vis :angel:
Häromkring är det iallafall nada problem med att få resultatlistor utskrivna, på många tävlingar finns resultatlistorna utsatta på ett ställ efter varje klass för dom som vill ta.

Ni får väl hoppa högre än lokalt så märker ni snart det :devil:

Jo, så är det på de flesta hopptävlingar här uppe :D

Kanske kommer i Skåne också såsmåningom :devil:

och ett tyligare problem är ju att hur ska dom hålla koll på alla som rider Debutant att dom har kvalat? Alla ponnyer som går LD hoppning liksom som kan komma på att rida en Debutant....

och ett tyligare problem är ju att hur ska dom hålla koll på alla som rider Debutant att dom har kvalat? Alla ponnyer som går LD hoppning liksom som kan komma på att rida en Debutant....

Mja, nu räcker det väl inte med LD..... (LC/LB gäller för debutant beroende på kat.) och som sagt hur många är så korkade att de förfalskar en resultatlista, speciellt nu när man kan rätta i efterhand med ej startberättigade/uppklassade ekipage (nytt TR I)

Så ini bängen många FT-ryttare kan ni inte vara i Skåne som tävlar samma dag på samma tävling o dessutom har "turen" att kvala!....;) så det kan inte bli några längre köer och om klubbarna vill ha ett par kronor för en utskrift så får man väl ta kvitto och sen fakturera förbundet när man fått ihop sina kval!:angel::devil:

1. Jag tänkte ju inte på att man måste klara kvalen :angel: då är det ju inte så många :devil:
2. Alla fakturerar :idea:

Troligtvis, skåne verkar ju vara ett u-land på många vis :angel:
Häromkring är det iallafall nada problem med att få resultatlistor utskrivna, på många tävlingar finns resultatlistorna utsatta på ett ställ efter varje klass för dom som vill ta.

Ni får väl hoppa högre än lokalt så märker ni snart det :devil:

I SKåne är man MILJÖMEDVETNA. Att skriva ut massa skräp i tid och otid ligger inte för oss. Här använde vi internet. :devil:

Resultatlistor på väggen (ja om vi inte har det på skärm). Men för alla som villa ta? Vilket MILJÖSLÖSERI

Så som ni beskriver det hade vi det förr.
usch - måste vara för skogslänningar som vill prod mer papper :idea:

Mja, nu räcker det väl inte med LD..... (LC/LB gäller för debutant beroende på kat.) och som sagt hur många är så korkade att de förfalskar en resultatlista, speciellt nu när man kan rätta i efterhand med ej startberättigade/uppklassade ekipage (nytt TR I)

Fast hur kan man kolla upp lokala tävlingar? Dagens programanvändare (oavsett, inte bara excelarket :angel:) har så mycket brister att det lär bli fullt möjligt att fuska om man vill. Distrikten har INTE alla tävlingar, en del rapporterar inte, en del har felaktiga filer, bristfälliga resultat etc. Vilken häst rider man? Licensnr behövs ju inte :D

Fick ju en massa nya idéer nu...

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 404
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka