Rutig bakgrund i Word

Fjordlover

Trådstartare
Min inte så datavana mamma har lyckats ändra någon inställning så att alla dokument är rutiga i Word om man väljer utskriftlayoutläge, även när man skapar nya dokument. Är bara rutiga på skärmen och det blir alltså inga rutor när man skriver ut......Men det är ju jäkligt svårt att se att skriva på en rutig bakgrund......Har suttit och klurat en lång stund för att försöka få det normalt igen men har inte lyckats....Någon som har någon bra idé på hur man kan göra?

Sv: Rutig bakgrund i Word

Nu använder inte jag Microsofts Office men det borde finnas en "återställ till standardinställning" att trycka på eller bocka i.

Sv: Rutig bakgrund i Word

Lugn det är bara rutnät för att fixa skaplig layout. Ta fram verktygsfältet Rita, välj Rita|Rutnät... och bocka av Visa på skärmen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 777
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 408
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 586
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 434
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025