Ruta med rullande text - hur högerjustera?

snurpe

Trådstartare
Jag har lagt in en ruta med rullande text på stallet hemsida. Allt gick bra tills jag ville ha den högerjusterad istället för vänster. Den ska alltså ha samma placering fast högerjusterad.

Hur gör jag? Vart ändrar jag?

Detta är vad jag menar

/snurpe
 
Sv: Ruta med rullande text - hur högerjustera?

Kan du visa hur koden ser ut nu, där rutan ligger. Är den i en tabell eller liknande?
Annars kan du väl bara lägga en div, och positionera den:
HTML:
<div style="text-align: right;">Rutan...</div>
 
Sv: Ruta med rullande text - hur högerjustera?

Testa att ändra på rad 45 så här (style="text-align: right;" tillagt):
HTML:
txt+='<layer style="text-align: right;" name="inner"  width='+(boxwidth-4)+' height='+(boxheight-4)+' visibility="hidden" left="2" top="2" >'+content+'</layer>';
och rad 50 ("text-align: right;" tillagt i style) enligt nedan:
HTML:
txt+='<div id="inner"  style="position:absolute; visibility:visible; left:2px; top:2px; width:'+(boxwidth-4)+'; overflow:hidden; cursor:default; text-align: right;">'+content+'</div>';
 
Sv: Ruta med rullande text - hur högerjustera?

Hmm... smart att kolla källkoden ^^ Vadå trött... :p
 
Sv: Ruta med rullande text - hur högerjustera?

Tack för tipset! Jag fick lov att ändra layouten helt eftersom jag inte lyckades få rutan placerad tätt intill en bild... :crazy: Men det blev nog ganska okej på det nya sättet med.

/snurpe
 
Sv: Ruta med rullande text - hur högerjustera?

Bra att veta för framtiden dock!

/snurpe
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp