Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en skvättiväg-kusin som jag funderar på att ge bort. Men finns det intresse för en ganska hög taggig växt med röda blommor som tål sol?
 
Håller på att plantera om pelargoner men vad ledsen jag blir när planta efter planta har rotlöss. :( Det är mina finpelargoner naturligtvis som är drabbade. I våras köpte jag pelargonjord vilket jag inte brukar göra men tänkte att mina fina pelargoner kunde få det istället för bara vanlig plantjord. Jorden måste ha varit smittad för det är bara de som är planterade med den jorden som är drabbad. De har dessutom stått på egna fat så smittan kan inte komma någon annanstans ifrån.
 
Så heter den nog.
Jasså? Hm. Då känns det ju lite fel, eftersom jag fått den av mamma.
De är ganska ovanliga i handeln har jag fått för mig, inte sett alls ofta. Tar den för mycket plats så går det ta ner den ganska rejält har jag för mig och man kan rota det man klipper av till nya plantor
 
De är ganska ovanliga i handeln har jag fått för mig, inte sett alls ofta. Tar den för mycket plats så går det ta ner den ganska rejält har jag för mig och man kan rota det man klipper av till nya plantor
Storleken går att leva med. Handlar väl mer om att jag tröttnat på den och taggarna. Ska flytta upp den på kontoret så kan jag fundera ett tag till.
 
Nu har jag fotograferat och skrivit en rad om alla växternas allmäntillstånd. Kul! Funderar på att köpa premium av appen bara för skoj skull, ljusmätning och grejer. Vi får väl se.
 
Blev sådana här idag :angel: Tycker de har så små och fina blad, och murgröna ska ju vara bra för inomhusluften har jag hört! :D

20210323_163251.jpg


Min skelettsköld mår sådär hos mig, hade en växtlampa rätt på den och ställde den över ett element :banghead: Nu står den bättre och har fått lite plastfolie över sig så hoppas den inte ger upp.

Forellbegonian har fått fnatt och sätter en massa nya blad, är det normalt? Resten av växterna jag köpte verkar må okej, och jag har inte sett några kryp än! :eek:

Ska inte köpa mer nu utan se hur det blir med dessa men sneglar ändå lite på zebrasköld (så cool växt!) och suktar lite efter Christia obcordata som jag inte ens visste fanns, vet inte om man kan få tag på den heller? Jag är kär iaf! :love:
65be016163a68359a8c44bbfe36dee48.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp