RP-hingstar

P

pezon

Är det någon som har koll på hur många ston RP-hingstarna har haft hittills i år. Är det fortfarande Bo-Gi som toppar eller har det blivit större spridning på hingstarna? Har seminhingstarna tappat nu när det börjar dyka upp RP-hingstar på naturlig betäckning? Det skulle vara roligt att få lite information om hur läget är så här mitt i sommaren.

Sv: RP-hingstar

Förmodligen toppar Bo-Gi listan i år, svårt att veta vad dom andra treåringarna har fått spridda mellan 5-9 ston var.

Har du haft många ston till dina hingstar? Eller verkar det vara ett dåligt RPår?

min treåring har haft en del 9-10 ston,samt min WPB hingst har haft ungefär lika mycket.

Vet inte om det är ett "bra" ridponnyår, jag tror att vi här i trakterna haft ungefär som förra året, men det känns på något sätt som om många stoägare tänker mer "spritt" än tidigare år.

Intresset är stort för nya hingstar, men när det väl kommer till kritan väljer nog många i slutändan de "säkra" korten.

Däremot tror jag om ASRP´s unga hingstar fortsätter att göra bra bruksprov och visar konkurrenskraft på ungponnytävlingar så kommer stoägarna till nästa år inte bara vara intresserade av yngre hingstar utan kanske även våga sig på att prova dem.
Här har också varit flera stoägare som velat prova importsemin från Tyska hingstar.
peråke

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 546
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 504
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka