Royal Son Z såld till Norge

FT_ryttare

Trådstartare
Ännu en bra häst såldutomlands.
Finns de inga unga duktiga ryttare som kan köpa dessa hästar i sverige ??
Står iaf på aftonbladets hemsida.

Sv: Royal Son Z såld till Norge

Jag tror inte att unga ryttare i Sverige har de ekonomiska möjligheterna om de inte har någon generös sponsor. Det är väl det som är skillnaden, i Sverige är ridning en folksport medan det i andra länder är mer förunnat de som har gott om pengar.

Royal är såld till Norge.. ridsporten är väl större i sverige än norge.

FT_ryttare skrev:
Royal är såld till Norge.. ridsporten är väl större i sverige än norge.

Ja, det var väl det jag skrev? Att det i Sverige är en folksport (många rider) men det är få i Sverige om har ekonomiska möjligheter att köpa en topphäst utan en sponsor (och de är få).

skulle inte han vara malins nya WC häst??

han var visst 14, jag troddehan var yngre....:o

Binsan skrev:
skulle inte han vara malins nya WC häst??

Hon skrev väl nåt om att hon tyckte att det var dags att sälja, för att hon hade flera andra hästar på väg upp i klasserna, och att Royal Son var 14 och det var dags att sälja... Stod så på Stallmagasinet iaf... :)

jo iofs! men ändå tråkigt.

ja han är 14.. trodde oxå han var yngre.
undrar om hon får fram nån ny flippan...

Hon hoppas väl mycket på Espri. Snacka om läcker häst. Såg den för några år sedan när hon hoppade nån elitomgång på den...Wow vad den hoppade,där kan man snacka om scoop:love:

espri.. är inte de den efter guiness ???
hoppa kan den men är de inte den som är så tittig ??

inte tittig, bara otroligt försiktig och kollar verkligen in hindret innan hon hoppar, sen kommer pipkin oxå bli ryslig bra

Norge är ett av världens rikaste länder så det är inte så konstigt utifall den har sålts dit, olja = pengar!

japp det är den, kolsvart och rör sig lika läckert som den hoppar, är som en smidig katt över hindrerna och otroligt försiktig, har nog det mesta man letar efter hos en bra hopphäst.

Det är klart espri är fin å läcker när hon är från Hjo :)

som vi brukar säga:

skönhet kommer varken innifrån eller utifrån - den kommer ifrån hjo.

hon har själv sagt att den vägrar ut sig då o då. Så lite mer än"försiktig" är den nog...

espri är väl en av få riktigt bra hopphästar efter guiness?

Uddetorp har ett skräck exempel på en sådan avkomma...:crazy: fast det hänger väl som vanligt på dåligt möderne och utbildning....:(

Att den vägrar ut sig ibland kan man ju skylla på mer än hästen...kolla bara Globen förra året...snacka om dålig ridning(inget större fan av M.B!!)

Men man betäcker ju knappast med guinesse om man vill få en hoppavkomma? Kan ju bero på det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 718
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 469
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025