Royal ox & Pirat!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 2 464

Nougat

Trådstartare
Hejsan! Min häst Nougat(född: 1984), (Som avlivades 2005 pga.spatt) var efter araben Royar Ox(e.Pargos) och morfar var New Forest hingsten Pirat(e.Brustats) , jag skulle gärna vilja vet något om dem..:love:

Tacksam för svar!:D

Senast ändrad:
Sv: Royal ox & Pirat!

Jag hittar ingen Royar. Är du säker på stavningen och att han verkligen var arab?
// Linda

Han blev kanske aldrig registrerad? Många av Pargos avkommor blev ju aldrig det. En del "förvandlades" t.o.m. till ponnykorsningar med okänd härstamning.

jaa, Royar var en arab (e.Pargos) vet du något om Pargos eller Pirat?:D

Pargos föddes på Blommeröd 1968. Han importerades i hans mammas mage från Storbritannien.
1972 köpte Gitte Storgaard honom. Han dog 1998.
Jag såg honom ett par gånger på äldre dar. Han har många arabavkommor och väldigt många korsningsavkommor.
// Linda

Så här är Nougats stam:
Far:Royar ox
Mor:Smulan
Morfar: Pirat
Mormor:Jill
Farfar:Pargos
Farmor:Rashamba
Farmorsfar:Sumba
Mormorsfar:Joker
Mormorsmor:Honey
Mormorsmorfar:Logik
Mormorsmormorsmor:Eros
Mormorsmormorsfar:Daily Mail

Morfarsfar:Brustas
Morfarsmor:Mary Mail
Morfarsfarmor:Belinda

(Såå det var den stammen som han har)
Farfarsfar:Argos

Den enda registrerade avkomman efter Pargos med liknande namn (av ca 150 st) är Rayhar, men han föddes 1983, så det är väl inte så troligt att det är han... ;)

Carina på Silver Arabians

Oooppps! på Nougats Mormorsmormorsfar: Daily Mail(Det ble en smaileys i stället för ett D)

Hann inte se hela stammen innan jag skrev, men det stämmer faktiskt med Rayhar. Nästan. Farmorsfar heter Samba, inte Sumba. Och födelseår var visst 1975, 1983 var det år han registrerades. :D

Ok.. Vann Pargos i någon uppvisnig eller så? Vet någon något mer om min killes stam?

Royar skulle väl vara ett helsyskon till Al Jawf i så fall? Märkligt att han inte finns reggad i så fall kan tyckas?

Kan man få reda på något mer om hans stam?.. Är den känd för någon hingst/sto? (Nougat hette Goliat när han föddes:O)

Tillhörde halvblodsstofamilj 38.

Dannikas mamma Eroica var ett framgångsrikt avelssto som lämnade de godkända sönerna Immer 359 och Negresco 334. Hade man gått längre bak när man gav hingstar ELIT hade Immer definitivt fått den med många svårklasshästar i hoppning och dressyr.
Bild och stam på Eroica http://www.allbreedpedigree.com/eroica2

Royar skulle väl vara ett helsyskon till Al Jawf i så fall? Märkligt att han inte finns reggad i så fall kan tyckas?
Du tror inte på Rayhar, alltså? Det finns tre reggade helsyskon (Pargos x Rashamba): Ramona, Rayhar och Al Jawf.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 971
Senast: supercassie
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka