Royal Canin

Sv: Royal Canin

Tack! Ska prova detta. Mina har också levt uteliv, men var små när dom togs om hand (dock inte av mig) eftersom dom hade blivit av med sin mamma. Jag trodde sådana katter klarade "allt", men det kanske är precis tvärtom. Dock klarar de allt slags RC torrfoder (nåväl, jag har väl inte provat "siames" och andra specialiteter) vilket är lite av ett mysterium för mig.

Det är vanligt att magarna på sådana katter är rätt sabbade - har haft flera infångade katter som varit ett rent helsicke att få bra:cry:

Min katt, som också bara kan äta en viss typ av RC, infångades som kattunge för att inte bli vildkatt. Full av mask och helpaj mage. Så nu när jag efter 2 år äntligen kan säga att hon är bra i magen skulle jag aldrig komma på tanken att försöka byta mat oavsett vad jag anser om märket.

Kan tillägga att den ena av mina katter hittades ute som kattunge och hade iaf under sitt första levnadsår mer eller mindre kontant dålig mage, fick under många perioder gå på skonkost och det letades mycket efter ett foder som katten skulle tåla.
Jag fick katten för ett par månader sen, han är nu 3 år, och var orolig över att byta från ett foder som fungerar men jag ville ge mina katter det bästa och ville iaf försöka mig på ett spannmålsfritt torrfoder. Mitt val föll på Applaws, och så bra som min katts mage är nu har den aldrig tidigare varit :)

Kan tillägga att han efter foderbytet även fått finare päls, mjukare och mer glansig samt fäller mycket mindre. Och då har jag alltid innan tyckte att han har fin päls. men har nu insett det det nog inte var så.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 286
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 859
Senast: Jamienoble
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 941
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka