rottweiler

M

mys19

:bump: min rottis är underbar men han "stressar" efter hundar och katter,, går knappt hålla honom.. hundgårds hund.. ägt honom i 3 veckor.. vad ska jag göra??:crazy: ?? han sloss inte med hanar men jag vill inte han ska hälsa jämt.:banana:
 
Sv: rottweiler

Jag har lärt min (då översociala) rottistik att sitta vid min sida när vi möter andra människor/hundar och där ska hon sitta...När vederbörande gått förbi BELÖNA...Detta har fungerat bra för mig... ett annat tips är att vända åt motsatta hållet när hunden börjar stessar...när hunden är lugn vänd tillbaka...stressar igen vänd bort...lugn tillbaka...Hunden kommer att lära sig att för att gå mot det roliga så måste man vara lugn o lydig...

Lycka till
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 614
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 900
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp