Röstning - Sveriges roligaste/bästa terrängbana

Sv: Röstning - Sveriges roligaste/bästa terrängbana

Har bara varit på två flt-tävlingar, men jag kan juh alltid sätta lite betyg på dom ;) Bägge deb. för ponny...

Hermanstorp: 3/5 Dålig å lite taskig start tycker jag. Lite tråkig bana, fast underlaget var jättefint!! Sen är det juh över två dagar + att det är en bit att gå bort till terrängen...

Dagstorp 5/5 Rolig bana med varierande skog/fält.. Bra underlag. Väl samlat. å trevliga, tålmodiga människor:P

Då tycker jag personligen inte att det är något att "gnälla" på. 90 cm är ju ingen fara, enligt mig iaf :)

Vi har hoppat trapp flera ggr tidigare och min ponny tittar inte ens åt det, vilket hon fortsatte med i kinda. Men jag tkr ändå inte att det är så schysst att sätta den i en debutant, det ska ju vara lite lätt och kul, inte "svårt" enligt min åsikt. Sen tog jag heller inte trappen i galopp, eftersom jag vet att då flyger jag :angel:
men hon hoppade av rejält på andra trappsteget ändå. och personligen tkr jag att det är lite läskigt att komma i full fart, hoppa trapp och fortsätta i samma tempo.

Den där nedrans trappen gjorde att vi fick tidsfel :devil:

Okej, tråkigt att ni fick tidsfel :( Jennifer travade också nerför trappen men fick ändå hålla in för att inte gå för snabbt. Med hjälp av den nya klockan ( :D ) prickade de optimaltiden.

Vi har hoppat trapp flera ggr tidigare och min ponny tittar inte ens åt det, vilket hon fortsatte med i kinda. Men jag tkr ändå inte att det är så schysst att sätta den i en debutant, det ska ju vara lite lätt och kul, inte "svårt" enligt min åsikt. Sen tog jag heller inte trappen i galopp, eftersom jag vet att då flyger jag :angel:
men hon hoppade av rejält på andra trappsteget ändå. och personligen tkr jag att det är lite läskigt att komma i full fart, hoppa trapp och fortsätta i samma tempo.

Den där nedrans trappen gjorde att vi fick tidsfel :devil:

a) en trappa är inget spec. svårt hinder
b) det är inte meningen att man ska komma i full fart...
c) när man planerar hur man ska rida banan får man ta med i beräkningen att man måste gå ner rejält i tempo på vissa hindertyper, och då planera att rida fortare på de galoppsträckor som finns eller ta sina tidsfel och vara nöjd med att ha gett hästen och sig själv en bra och utbildande runda.

Bra skrivet :) Det var långtifrån omöjligt att klara tiden, Jennifer fick till och med bromsa stora delar av banan för att inte gå för fort.

Var i och för sig några år sedan jag tävlande tror det var 5år sedan.
90-1m
Örebro. Dålig parkering, allt samlat. Har varit fina terrängbanor både gamla o nya sidan ( har ej regnat när jag tävlat där ). 3/5

Heby. Sandunderlag i terrängen bra bana, djupt underlag på dressyrbanan. Allt samlat. 4/5

Baståsen. Liten lätt terrängbana. Hopp på gräs dressyr inomhus. Bra parkering. 4/5.

Stockholms FRK. Bra hopp o dressyr underlag. Nära till parkeringen. Gillade terrängen med förutom kulvert med blått vatten före. 3/5

Skövde. Dressyr inomhus okej hoppbana men jättedålig framridning.
Kaos vid starten till terrängen. Slutade med att man fick gå fram till starten när man tyckte man ville.... inga fasta starttider eller turordning till terrängen. Långt till parkeringen. 2/5

Boxholm. Jättemysig terräng. Dressyr o hopp på gräs. Bra parkering. 4/5.

Vinslövs 0,90 ligger oxå på topp 5. Dock drar det ner lite att de bara hade 1 framridningspaddock inför dressyren och 4 dressyrbanor, gick knappt att galoppera där inne utan att krocka med någon. (även det för 2 år sedan).

Torn är nog den jag tycker sämst om. Jätteknölig hoppbana och trist terräng på plant underlag in och ut ur hagar. Fast diggar "Tåghindret".

Ang Vinslöv så finns där en framridningspaddock som är 40 x 80 dvs den är stor som 2 st 20x60 och 1 20x 40 och borde enkelt rymma framridningen. :o Jmfrt med Hermanstorps framridning tycker jag att den är rena guldet. Sen kan man rida fram på gräset vid banorna också.

Torn har ny hoppbana på grus. Ett plus alltså.

*kl*

Nu finns det ju inga banor kvar längre men av dom som finns kvar blir det ju givetvis

Nr 1 Segersjö CIC** eller ***
Nr 2 Falkenberg * och **
Nr 3 Hermanstorp och Vinslöv 100 klass
Nr 4 Öveds CIC** banan är fin men arrangemanget uselt så därför blir det bara plats 4 för dom.
Nr 5 Gärds * som jag tyckte var mycket bra bana.

Tja det var mina topp 5 :)

Jaså, så tråkigt :( Du får träna mer på nerhopp kanske? :)

Äsch. Både jag och fjordingen var höjdrädda :D
Om det är trapp går det nog bättre på min häst jag har nu. Hon kommer antagligen hoppa om jag ber henne även om jag skulle sitta och skaka av skräck ;)

Ang Vinslöv så finns där en framridningspaddock som är 40 x 80 dvs den är stor som 2 st 20x60 och 1 20x 40 och borde enkelt rymma framridningen. :o Jmfrt med Hermanstorps framridning tycker jag att den är rena guldet. Sen kan man rida fram på gräset vid banorna också.

Torn har ny hoppbana på grus. Ett plus alltså.

tycker inte den banan lät så trång, inte om jag får jämföra med Mantorps framridningsbanor... DOM är små! fast Mantorparna: Ni är suveräna FT-fixare för övrigt! :D (vi leksingar återkommer nu år efter år, som en tradition och inledning på ft-säsongen!)

Okej då stiger torn en liten bit för att de har fixat till hoppbanan. Men dessvärre är fortfrande terrängbanan lite väl platt för att vara riktigt rolig.:angel:

Nu har jag en ny kanditat till Sveroges roligaste debutant bana och det är Ljuslingsbacken som jag var på nu i helgen. Inte Sveriges lättaste o hålla tiden på men den var väldigt rolig. Bra arrangerat minsu dock för dälig framridning till både hoppning och dressyr samt att det är långt mellan parkering och tävlingsplats. Men annars en toppen bana med en del klurigheter och en enorm backe som testade styrkan hos hästarna en del.

Ni som vart iväg i helgen på Falkenbergs bana, hur var den?

Det gick ju jättebra för dig på ljuslingsbacken såg jag! Grattis!

I Falkenberg ställde de in terrängen efetrsom det var så blött..........

Men annars en toppen bana med en del klurigheter och en enorm backe som testade styrkan hos hästarna en del.

Jag såg den backen, och herregud, jag fick ju höjdskräck av att bara titta på den...:eek::angel:

Vi trodde det bara var ett gammalt hinder som dom hade "glömt" bort, men sen såg vi att den var inflaggad och att en massa människor gick upp dit, så fattade vi att det ingick i klassen. Visste inte att såna "svåra hinder" ( alltså, inget hinder, men a, du fattar?:p ) fick förekomma i debutant/90...

Men det gick bra för dig eller?:bump::)

Jo det är väl synd o klaga ;) hästen skötte sig alldeles underbart bra och det är tack vare honom vi vann :) .

Usch va tråkigt att den blev inställd! Då behöver jag inte ångra beslutet att åka till ljuslingsbacken istället för Falkenberg.

Det gick ju jättebra för dig på ljuslingsbacken såg jag! Grattis!

I Falkenberg ställde de in terrängen efetrsom det var så blött..........

Jag o pållen vann 0,90 klassen för häst så det är väl synd o klaga ;) det var en rolig bana så fler såna tack. Åker nog tillbaka dit i september men då blir det nog lätt klass tror jag, det kan bli extremt spännande.

Jag såg den backen, och herregud, jag fick ju höjdskräck av att bara titta på den...:eek::angel:

Vi trodde det bara var ett gammalt hinder som dom hade "glömt" bort, men sen såg vi att den var inflaggad och att en massa människor gick upp dit, så fattade vi att det ingick i klassen. Visste inte att såna "svåra hinder" ( alltså, inget hinder, men a, du fattar?:p ) fick förekomma i debutant/90...

Men det gick bra för dig eller?:bump::)

Vad kul, grattis!:bump:
Ville stanna kvar och titta på storhästarnas terräng, men vi orkade inte, vi hade runt 2 timmars bilväg hem, så vi åkte hem istället...:)

Ska ljuslingebacken ha i höst igen? Vet du om det är för både ponny och häst, eller bara häst?:)

Ljuslingebacken, vart ligger det? Något jag missat. Kan beror på att jag inte gjort någon start alls iår pga graviditet.

Men det låter som något för mig. Gillar backiga banor:idea:

Liknande trådar

Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 224
Senast: mackan
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·
Distans Jahapp, då har även jag, som aldrig i mitt liv har varit någon tävlingsmänniska, drabbats av den där lille tävlings:devil:en... Jag red...
Svar
7
· Visningar
1 458
Senast: lulski
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka