Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fortfarande inte kopplets fel utan handhavandefel.. vilken idiot som satte fast hunden på det sättet..Glömde en sak som fick mig att skriva tråden;
Var & handlade idag & det var en stor boxer uppbunden utanför affären. Så kommer en kvinna & går förbi och hunden far ut mot henne skällande och människan håller på att dra omkull Hon blev jätteskraj och det förstår jag. För hunden var säkert 4 meter ifrån- men flexikopplet tillät ju en spurtsträcka som ingen räknat med
Och oavsett korkad hundägare hade det inte hänt om personen ifråga bundit hunden med vanligt koppel.
Glömde en sak som fick mig att skriva tråden;
Var & handlade idag & det var en stor boxer uppbunden utanför affären. Så kommer en kvinna & går förbi och hunden far ut mot henne skällande och människan håller på att dra omkull Hon blev jätteskraj och det förstår jag. För hunden var säkert 4 meter ifrån- men flexikopplet tillät ju en spurtsträcka som ingen räknat med
Och oavsett korkad hundägare hade det inte hänt om personen ifråga bundit hunden med vanligt koppel.
Ryck i halsen? Trampa i snödrivor? Om jag inte vil trampa i en snödriver gör jag inte det, hundarn abehöver inte pinka precis överallt. Dessutom är det jag som bestämmer vart vi går. Vill hundarna härja fritt får de gå lösa.jag ser många fördelar, hunden slipper få ryck i halsen när man går, och jag slipper trampa i snödrivor om hunden ska upp 4 m i kanten och pinka på ett träd.. men du gillar kanske det?
Varför måste man pulsa i snödrivor?för mamma är det perfekt, hon går med krycka och kan inte hålla längden på ett vanlig koppel konstant och ett BIG NO NO är pulsa i snödrivor..
Det är ju det som är själva grejjen. Visst, kan man hantera kopplet är det inget fel på det. Problemet är att ungefär 1 % av resterande 99 kan hantera sin hund i flexikoppel. Den enda jag träffat som kan gå OK i flexi är en gammal golden retriever här i trakterna. Å andra sidan går det mycket mycket långsamt.dock ska man ha koll på hunden och övriga med"trafikanter" och hålla in sin hund så att varken hunden eller kopplet kommer ivägen
Jag anser att de borde förbjudas.. men vad tycker ni?
Här är mina anledningar:
-på djursjukhuset fick vi in hundar som blivit påkörda eftersom matte/husse gått med flexikoppel & hunden stuckit ut på vägen