M
Martenix
@Positron Jag tycker fortfarande inte det ser ut som någon Helenae Hybrida, men någon expert är jag inte. I vilken zon bor du och när började den blomma? Din ser väldigt vit ut i blommorna, visserligen bleknar Hybrida något som överblommad men inte så mycket. Att den står i full sol borde inte heller spela så stor roll på färgen. Här är bild på en Hybrida som också står i full sol och dessutom börjar bli lite överblommad vid fototillfället. (Inte bild från i år då den inte börjat blomma här ännu även om den ligger i startgroparna).
På din första bild så är knopparna så pass tydligt rosa vilket är en färgton jag aldrig sett på Hybrida vilket är det som får mig tvivla mest tillsammans med den vita färgen. Tycker även att formen på blomman på första bilden avviker.
På din första bild så är knopparna så pass tydligt rosa vilket är en färgton jag aldrig sett på Hybrida vilket är det som får mig tvivla mest tillsammans med den vita färgen. Tycker även att formen på blomman på första bilden avviker.