Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det är en äppleros. (Är inte så bra på att hålla reda på mina sådder ...)Frösådd rosa canina(?)Visa bifogad fil 52939
New Dawn?Den här klätterrosen fanns här när jag flyttade hit klippte ner den helt i höstas då snickaren var tvungen att komma åt
Men jag har ingen aning om vad den heter
Visa bifogad fil 52955
En sån har jag också. Rosenbladssteklarna tog nästan alla knoppar men en blomma har kunnat slå utVisa bifogad fil 52962
Louise Odier
Jag har blivit av med mina stekellarver genom att plocka larver igen och igen och igen. Flera gånger om dagen har jag varit ute och plockat och klämt samt klippt av angripna stjälkar (äggen är lagda inne i stjälkarna). Sen vet jag inte om de dessutom försvinner av sig själva nu för att de förpuppas? I vilket fall är det ett j*kla jobb så därför har jag inte orkat göra något åt mjöldaggen, och bladlössen får hållas för de gör ingen skada i sammanhanget.Är vissa rossorter mer smakliga för dessa steklar
De kalasar för fullt på mina rosor känns smått övermäktigt att bli av med dom
Jag har börjat klippa bort angripna blad men snart är det inga blad kvar känns det somJag har blivit av med mina stekellarver genom att plocka larver igen och igen och igen. Flera gånger om dagen har jag varit ute och plockat och klämt samt klippt av angripna stjälkar (äggen är lagda inne i stjälkarna). Sen vet jag inte om de dessutom försvinner av sig själva nu för att de förpuppas? I vilket fall är det ett j*kla jobb så därför har jag inte orkat göra något åt mjöldaggen, och bladlössen får hållas för de gör ingen skada i sammanhanget.
Håll ut, de repar sig så fort angreppet är över. Våra Flammentanz blev nästan helt uppätna förra året (jag upptäckte angreppet sent) men i slutet av sommaren var de hur fina som helst igen.Jag har börjat klippa bort angripna blad men snart är det inga blad kvar känns det som
Och så har jag nog svartfläckssjuka också
Känns som om jag ska gräva upp allt och börja om faktiskt