captainidi

Trådstartare
Hej!
Har pecis kommit hem från en ranch i Arizona där jag fick lära mig roping. Har inga möjligheter att träna här där jag bor, men vill fortsätta! Undrar nu, finns det några där ute som tränar tillsammans eller dyl, skulle man kunna haka på?
Så är ni några där ute i sthlmsområdet, hör jättegärna av er! :)

/ Ida

Sv: Roping

Wish I could help you, haven´t had too good of luck on the roping front in this country myself.
Where in Arizona have you been?

Welcome back home neighbor. Small world, I was living outside of Benson Az. just off US10.
I went through Amado on my way down too Nogalas.
What were you doing down in Southern Arizona besides sweating and eating beans?

Enjoying life. Caught some cows, drove some tractor (were actually there to ride dressage) :d
Ended up loving roping, would be awesome to find something here at home :)

Roping här uppe i 08-land är ett skämt. Det har aldrig funnits något större intresse i det de senaste 15 åren.
Har man sökt likasinnade har man fått ta med sig trailern efter bilen antingen ner till Västergötland eller färjat till Gotland.

Dock vet jag att det just nu finns en liten klick intresserade på södra sidan om Sthlm vilka är med i TWRS. Leta rätt på TWRS hemsida och besök dem på en öppen träning och känn om klubben och folket kan vara något för dig.

mvh Eva

that can be a good start.
We had a roping arena in Benson, every wednesday evening there was training. I wasn´t very good at it, but the guy´s liked me too train with them as i was left handed, the steer would swing too the left instead of the right, this gave the healer a differant angle too come in.
After the first few try´s at heading and 8 misses out of 10 I came up with the idea too just loop the damn steer while in the shoot so when we took off the healer could get in his practice.

You can check out the www.rhc.se it´s the big western down at High Chaparral
27 june - i july. They got some roping, maybe you can make some contact.

ah thank you!
I only caught 3 real cows and practiced heeling without someone catching the head. It's soooo much fun! If I ever go back I kinda have a "trainer" at the ranch, but I'm gonna check it up! :))

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka