Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle ni begära röntgen om ni skulle köpa en 12-årig dressyrhäst, utan tidigare skador, prisklass drygt 100´?
Om ägaren i såfall inte håller med om att röntgen behövs tackar ni då nej/ prutar på priset/ insisterar på röntgen?
I ditt fall innebär det att jag hade velat ha hästen försäkrad i 100 000 kr, d v s att hela inköpsbeloppet utgör livförsäkringsbeloppet, d v s A1-försäkring (A2 är en katastrofförsäkring och inget jag hade velat ha på en ridhäst i den prisklassen)
Det är DYRT som pokker att försäkra, så det kan vara vits att kolla priset på helförsäkring på din tilltänkta häst.
Dessutom hade jag nog velat ha extra veterinärvårdsförsäkring när det gäller de summorna (ännu dyrare försäkring)
absolut,och om ägaren motsäger sig till det så skulle i allafall jag bli misstänktsam och troligen inte köpa hästen.Skulle ni begära röntgen om ni skulle köpa en 12-årig dressyrhäst, utan tidigare skador, prisklass drygt 100´?
Om ägaren i såfall inte håller med om att röntgen behövs tackar ni då nej/ prutar på priset/ insisterar på röntgen?
Ja Röntgen som säljaren ska stå för!! Om