Jag ville röntga ben och rygg när den var ung och inte gjort förut, för att kunna se att allt stod rätt till. Är ju vanligt med lösa benbitar och jag vet hellre om ett eventuellt fel så man kan ha koll och jobba förebyggande än att den skulle gå så långt att den får större problem eller obehag. Den har egentligen gjort lite mycket i min smak (för så ung) och blir då fundersam varför den dels är i ”billigare” laget och att hon ville skriva bort alla fel på det sättet…
Men jag får tacka alla för er input och vi alla gör olika! Jag tackade nej då hon inte gick med på att dela röntgen vid friskrivning (skulle blivit ca 2500” per person då jag stod för besiktning och röntgen rygg) eller att få fullpris utan den friskrivningen men med ”säljaren garanterar inga framtida användningsområden för hästen” och att ”köparen är införstådd i att en häst är en levande varelse och kan förändra beteende vid miljöombyte….” Som jag tyckte täckte upp ganska mycket av det jag själv varit orolig när vi sålde min ponny.
Jag själv tycker jag varit ganska förstående och försökt att ge bra alternativ till köparen, men förstår att alla tänker olika och jag hoppas att folk ändå vill sälja till privatpersoner i framtiden så får jag leta vidare efter en stjärna!
Har ju ingen panik och som sagt, kanske billigt för vissa men jag tycker att det är mycket pengar det handlar om och skulle vilja då att det känns 100% rätt…