Ronneby sbk eller Karlskrona sbk?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Dogz_Love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 069
D

Dogz_Love

Jo nu när min lilla valp har kommit hem så undrar jag vilken av Ronneby Sbk och Karlskrona Sbk. När han bli större så tänker jag satsa högt på agility. Så det blir den som är mest agilityinriktad. Någon som vet vad jag ska välja?

Också en annan liten fråga: Hur många gånger per dag ska jag på prommenad med en 5 månaders gammal valp?

Jättetacksam för svar:)

Sv: Ronneby sbk eller Karlskrona sbk?

Ronneby är trevligare som klubb än Karlskrona, enligt mina erfarenheter. Mer samspel osv.

Agilityn i Ronneby vet jag inte så mycket om, men den är väl rätt poppis i KBK. Dom hade intagningsprov i Onsdags när jag var där. Massor med folk.

Å andra sidan så är det inte omöjligt att du är och tränar/går kurser för båda klubbarna, men du behöver ändå välja en "hemmaklubb". Jag tränar ofta på andra ställen.

Vad gäller promenader så får man väl använda sunt förnuft. Mina valpar har jag gärna med ute i skogen, men då blir det mest att man går "off road". Vi går ut en bit i skogen och sätter oss. Leker, valpen får utforska själv och så tränar vi inkallning och kanske "leta kotte" eller liknande.

Vad har du för ras?

Lycka till :)

Ronneby är trevligare som klubb än Karlskrona, enligt mina erfarenheter. Mer samspel osv.

Agilityn i Ronneby vet jag inte så mycket om, men den är väl rätt poppis i KBK. Dom hade intagningsprov i Onsdags när jag var där. Massor med folk.

Å andra sidan så är det inte omöjligt att du är och tränar/går kurser för båda klubbarna, men du behöver ändå välja en "hemmaklubb". Jag tränar ofta på andra ställen.

Vad gäller promenader så får man väl använda sunt förnuft. Mina valpar har jag gärna med ute i skogen, men då blir det mest att man går "off road". Vi går ut en bit i skogen och sätter oss. Leker, valpen får utforska själv och så tränar vi inkallning och kanske "leta kotte" eller liknande.

Vad har du för ras?

Jag håller med om att ronneby kan va bättre som klubb. Men hur tränare/redskap är där numera har jag svårt att svara för.

Vad har du för ras?

okej:) Så ronneby är en trevligare klubb då? Han är en korsning. (powder puff och toypudel). Men ingen som vet vilken som är mest "agility klubb"

Gör helt enkelt som så att du besöker båda klubbarna, tala om vad du vill och känn dig för vad som känns bäst för dig! :)

Håller med! Det blir lättast så.

Mest troligt håller båda klubbarna på en hel del med det. En vän till mig bodde i Ronneby innan och tränade mycket agility med sin springer spaniel. Det verkar samtidigt vara fullt ös i Karlskrona. Så tja... skulel tippa på att vilket som kan fungera bra.

Nu vet jag inte var du bor, men annars är Karlshamns HU väldigt duktiga och presterar bra med höga resultat på flera tävlingar året runt.

Nu fick du ytterliggare ett alternativ, inte så juste kanske :D

Håller med! Det blir lättast så.

Mest troligt håller båda klubbarna på en hel del med det. En vän till mig bodde i Ronneby innan och tränade mycket agility med sin springer spaniel. Det verkar samtidigt vara fullt ös i Karlskrona. Så tja... skulel tippa på att vilket som kan fungera bra.

Nu vet jag inte var du bor, men annars är Karlshamns HU väldigt duktiga och presterar bra med höga resultat på flera tävlingar året runt.

Nu fick du ytterliggare ett alternativ, inte så juste kanske :D

Bor tyvär i karlskrona. Annars en bra ideé:)

Ungdomarna där verkar väldigt aktiva och duktiga, så det är bara att testa. Känner du sen att det inte passar så kan du ju söka dig till Ronneby.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 192
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år... 2
Svar
37
· Visningar
5 348
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 906
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 673
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • FÅRtråden